.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Ετοιμάζουν τα ελληνόπουλα για τις φάμπρικες και τα ανθρακωρυχεία τους

Oι γερμανοί απαγορεύουν στα παιδιά μας να μαθαίνουν γράμματα.
      Τα θέλουν για φάμπρικες κι ανθρακωρυχεία        
Ετοιμάζουν τα ελληνόπουλα για τις φάμπρικες και τα ανθρακωρυχεία τους.
Oπως φαίνεται σιγά – σιγά τα πάντα καταστρέφονται στη χώρα.
Η οικονομική καταστροφή που ζούμε εμείς οι Έλληνες τα τελευταία 5 χρόνια επηρεάζει αρνητικά όλες τις εκδηλώσεις της ζωής μας.


Έτσι χθες μάθαμε από τις εφημερίδες ότι τα παιδιά μας της Α΄ Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις για να μπούνε στην επόμενη τάξη απέτυχαν σε ποσοστό πάνω από 40%!!!
Και αυτομάτως τίθεται το ερώτημα: Ετσι ξαφνικά τα παιδιά μας έγιναν… μπουμπούνες και δεν παίρνουν τα γράμματα ή εγκατέλειψαν το διάβασμα και το έριξαν στην… ακολασία; Ή μήπως δεν φταίνε τα παιδιά μας και φταίνε οι δάσκαλοί τους, που τους έχει κόψει η πείνα και τους έχει αλαλιάσει το πρόβλημα επιβίωσης μετά το άγριο πετσόκομμα των αποδοχών τους και τα έχουν παρατήσει όλα, μαζί με την υποχρέωση να μαθαίνουν γράμματα στα παιδιά μας;

Μάλλον δεν συμβαίνει ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ούτε τα παιδιά μας έγιναν… μπουμπούνες από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε όλοι οι δάσκαλοι των παιδιών μας σταμάτησαν να κάνουν το καθήκον τους, να μαθαίνουν δηλ. γράμματα τα παιδιά μας.
Ούτε φυσικά μπορεί να φταίει και ο νέος τρόπος υπολογισμού του βαθμού προαγωγής τους, γιατί η αποτυχία, είναι σχεδόν γενική…
Και επειδή κανένας δεν τολμάει να πει στους γονείς των μαθητών τι ακριβώς συμβαίνει, θα τους το πούμε εμείς.
Όλες αυτές οι εξυπνάδες με τις «τράπεζες θεμάτων» και όλα τα άλλα δήθεν «νέα μέτρα» για τη βελτίωση της μάθησης των νέων, όλα αυτά γίνονται με αποφάσεις των ξένων που έχουν ένα και μόνο σκοπό. Να σταματήσουν τα ελληνόπουλα να σπουδάζουν και να γίνονται εργάτες για να δουλεύουν τζάμπα για την Γερμανία και το Τρίτο Ράιχ.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, την οποίαν δυστυχώς υπάρχουν Έλληνες που δέχονται να την εφαρμόσουν.

Οι καημένοι οι καθηγητές των παιδιών καταλαβαίνουν το πρόβλημα και την παγίδα που έχουν στήσει οι ξένοι, εναντίον των παιδιών μας γιαυτό και πολλοί από τους καθηγητές τους, τους λένε: Εμείς δεν μπορούμε να σας βοηθήσουμε να μάθετε τα 9.000 θέματα από τα οποία μπαίνει το 50% των ερωτήσεων στις εξετάσεις που γράφετε, γιατί τα πάντα κανονίζονται από «ψηλά».
Εμείς όμως θα σας πούμε τι περίπου θέματα θα σας βάλουμε για το άλλο 50% των θεμάτων που θα διαγωνιστείτε, γιατί ξέρουμε ότι όλο αυτό το σύστημα είναι άδικο και ανθελληνικό.
Δηλαδή, αν δεν «βοηθούσαν» οι καθηγητές τους μαθητές τους, το ποσοστό αποτυχίας θα υπερέβαινε το 80%!..

kontranews.gr

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Bατερλώ για τους μαθητές Α’ Λυκείου. "Κόπηκαν" 4 στους 10!



Βαθμολογικό "βατερλώ" σε μία σειρά βασικών μαθημάτων καταγράφεται στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές το ποσοστό των μετεξεταστέων να ανέρχεται στο 40%!

Όπως γράφει το "Έθνος", εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που φέτος αυστηροποιήθηκε και δευτερευόντως λόγω της Τράπεζας Θεμάτων, παρατηρούνται υψηλά ποσοστά μαθητών που θα κληθούν να εξεταστούν και πάλι τον Σεπτέμβρη.
Με τα θέματα να επιλέγονται φέτος για πρώτη φορά από την τράπεζα θεμάτων οι μαθητές δυσκολεύτηκαν ιδιαιτέρως. Μάλιστα όπως δείχνουν τα στοιχεία το 20% αυτών “κόπηκε” στα μαθηματικά.
Υπάρχουν μάλιστα παραδείγματα σχολείων όπως ένα λύκειο στο Περιστέρι όπου κόπηκαν στα μαθηματικά οι 4 στους 10 μαθητές, ενώ σε ένα άλλο λύκειο στην Πετρούπολη το ποσοστό αποτυχίας ήταν 30%.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πολλοί είναι και οι μαθητές που θα εξεταστούν ξανά τον Σεπτέμβριο σε Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία και Αρχαία.
Σύμφωνα με βαθμολογητές σχολείων το μεγάλο αυτό πρόβλημα με την Άλγεβρα προκλήθηκε διότι το 50% των ερωτημάτων επελέγη από την Τράπεζα Θεμάτων.
Για το θέμα, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος δήλωσε ότι όσες δυσλειτουργίες προέκυψαν θα αντιμετωπιστούν, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει απόφαση να δοθεί ειδική βαθμολογική οδηγία φέτος.
Εν τω μεταξύ, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών κατήγγειλε πως ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας προέβη σε ευθεία παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών και συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου δηλώνοντας πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων στο Υπουργείο, ενώ έδιναν άλλο στους μαθητές. Η υπόθεση βρίσκεται ήδη στη δικαιοσύνη.
Για την αποτυχία των μαθητών είχε κάνει λόγο και το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, κ. Πατίδης, θέμα το οποίο έθιξε και στη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον κ. Λοβέρδο.
Με βάση στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από σχολεία ανά την Ελλάδα προκύπτει, σύμφωνα με τον κ. Πατίδη, ότι η αποτυχία των μαθητών κυμαίνεται στο 20-25% σε τουλάχιστον ένα μάθημα στα Γενικά Λύκεια, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αποτυχία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνει το 50%.
Χαρακτηριστικά ο κ. Πατίδης, ανέφερε ότι σε εσπερινό ΕΠΑΛ της Αττικής το 50% των μαθητών βρέθηκε κάτω από τη βάση σε τουλάχιστον ένα μάθημα, γεγονός που θα οδηγήσει τους μαθητές στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, ενώ σε ΕΠΑΛ της Ανατολικής Αττικής ο μέσος όρος των γραπτών εξετάσεων στη Φυσική ήταν 6,7.
Όπως δημοσιεύει το "Βήμα", ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, που παρέλαβε τα δεδομένα αυτά από τον προκάτοχό του Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, έχει δηλώσει ήδη ότι θα μελετήσει τα στοιχεία πανελλαδικά και αν χρειαστεί μια ειδική οδηγία εφέτος για να μην αδικηθούν οι μαθητές της Α' Λυκείου και να μη θυσιαστούν στον βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα το κάνει (είναι γνωστό ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε δεχτεί εισηγήσεις να μην εφαρμοσθεί ο θεσμός εφέτος αλλά του χρόνου καθώς είχαν υπερβεί τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν αρχικά, αλλά δεν το δέχτηκε).

___________________
(Με πληροφορίες από "Έθνος", "Βήμα")

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο Λύκειο

   Νέο Λύκειο 2013-14   

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο λύκειο βρίσκονται εδώ.
Μάθετε για τις αλλαγές και τον νέο τρόπο εξετάσεων.






ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ
3 προγράμματα υποτροφιών για τους μαθητές μας. 

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Ένα λεπτό μέσα στο μυαλό ενός ανθρώπου με αυτισμό

  βίντεο    



Βλέποντας αυτό το βίντεο καταλαβαίνουμε πώς περίπου αισθάνεται ένας άνθρωπος με αυτισμό.
Ένα βίντεο για την αισθητηριακή ευαισθησία, η οποία εμποδίζει τους πάσχοντες απο αυτισμό ή άσπεργκερ να ζήσουν σε αρμονία με το περιβάλλον τους. Ποιές είναι οι αισθήσεις που ενοχλούνται και γιατί;
" Ο όρος ‘Αισθητηριακή Ολοκλήρωση’ (Sensory Integration) αναφέρεται σε μια νευροβιολογική διαδικασία που οργανώνει τις αισθήσεις από το σώμα και το περιβάλλον. Καθιστά δε δυνατή την αποτελεσματική χρήση του σώματος μέσα στο περιβάλλον.
Μιλάμε λοιπόν για επεξεργασία πληροφοριών. Το νευρικό μας σύστημα δέχεται συνεχώς μια πλειάδα ερεθισμάτων, τα οποία ερμηνεύονται, σχετίζονται μεταξύ τους και ενοποιούνται... "




" Οι βασικές αισθήσεις που σχετίζονται με αυτή την ευαισθησία είναι δύο:


Η πρώτη απ’ αυτές είναι η ιδιοδεκτικότητα. Είναι μια αίσθηση που τη λαμβάνουμε από τους μυς, τους τένοντες και τις αρθρώσεις και μας δίνει πληροφορίες για το πού βρίσκονται τα μέλη του σώματός μας στο χώρο. Ακόμα δηλαδή και με κλειστά μάτια ή χωρίς να κοιτάμε, ξέρουμε κάθε στιγμή πού βρίσκονται τα μέλη μας.
Η άλλη αίσθηση είναι μια αίσθηση που δεχόμαστε από το αιθουσαίο σύστημα, που βρίσκεται μέσα στο εσωτερικό αυτί μας και μας δίνει πληροφορίες για τη θέση του κεφαλιού μας και για τη φορά και ταχύτητα της κίνησής μας. Αυτή η αίσθηση είναι γνωστή και σαν αίσθηση της κίνησης ή αίσθηση της ισορροπίας... "

________________
Πηγή: Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και Αυτισμός της Ελίντας Καλπογιαννη (MSc Εργοθεραπεύτρια)

Περισσότερες πληροφορίες: Ελληνικός ιστότοπος για τον Αυτισμό και τις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Internet από το Δημοτικό!

Η σχέση των παιδιών με τα new media, τα social media και την τεχνολογία, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Focus Bari.


Περισσότερα από ένα στα δύο Ελληνόπουλα (57%) χρησιμοποιούν το Internet από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, με θετική, σήμερα πια, στάση από τους γονείς τους, όπως προκύπτει από την έρευνα «Οι αρχιτέκτονες του αύριο» που παρουσίασαν η Βαλέρια Τσάμη και η Άννα Καραδημητρίου τηςFocus Bari στο Engaging Youth Conference.

Η έρευνα παρουσιάζει τη σχέση που έχουν τα Ελληνόπουλα με τα new media, τα social media και την τεχνολογία, καθώς καθημερινά, τα παιδιά προσανατολισμένα στο περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας όλες τις πλατφόρμες, δίνουν το αρχιτεκτονικό σχέδιο πάνω στο οποίο διαμορφώνεται η αυριανή επικοινωνία, και εν τέλει, η κοινωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, τα αγόρια χρησιμοποιούν περισσότερο το internet (63%) από την ηλικία των 7-9 ετών σε σχέση με τα κορίτσια (52%), ενώ από το Γυμνάσιο και μετά υπάρχει σχεδόν ισοβαθμία.


Ενδιαφέρον είναι ακόμη το στοιχείο ότι οι γονείς το 2014 εμφανίζονται πιο θετικοί στη χρήση του internet από τα παιδιά τους (80%) σε σχέση με το 2006 (41%), ενώ το 54% θεωρεί ότι βελτιώνει τη ζωή τους έναντι του 15% που ήταν το 2006, ενώ οι αρνητικές απόψεις μειώθηκαν στο 1% το 2014 από 12% το 2006.
Σε ότι αφορά τη χρήση του internet, το 86% της ηλικίας 7-9 ετών και το 91% της ηλικίας 10-12 ετών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για παιχνίδια, ενώ τα παιδιά του Γυμνασίου (85%), του Λυκείου (89%) και από 18-24 ετών (89%) χρησιμοποιούν το internet κυρίως για τα social media.

Τέλος, σε ότι αφορά την τεχνολογία τα παιδιά συνδέονται στο internet κυρίως από τον υπολογιστή τους, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένα ποσοστό 6% των αγοριών ηλικίας 7-9 ετών, έχουν πρόσβαση και από το κινητό τους τηλέφωνο.

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Οι εξετάσεις με τα μάτια των υποψηφίων! - Από την εκπομπή “με γνώση και μεράκι”

 Από την τηλεόραση  4Ε αυτή την Παρασκευή 13 Ιουνίου στις 20:20 


Η εκπομπή “με γνώση και μεράκι” πίνει έναν καφέ με μαθητές Α, Β και Γ λυκείου καθώς και με φοιτητές. Προσπαθώντας να σχολιάσουμε , να αναλύσουμε το σύστημα των εξετάσεων μιλώντας με τους πρωταγωνιστές!
Με ένα μικρό κάλεσα μέσω facebook συγκεντρώθηκαν παιδιά από διάφορες περιοχές . 
Τι γνώμη έχουν οι ίδιοι οι μαθητές για την τράπεζα θεμάτων της Α΄Λυκείου; 
Πόσο αγχώνονται οι μαθητές της δευτέρας τάξης για τις πανελλαδικές στις οποίες θα κληθούν να εξεταστούν του χρόνου;


Πως έγραψαν τα παιδιά της Γ ΄τάξης; Ποιές είναι οι αλλαγές που θα πρότειναν τα παιδιά; 
Πως βιώνουν πλέον οι περσινοί υποψήφιοι την φοιτητική τους ζωή; 
Αυτά και άλλα πολλά στην εκπομπή “με γνώση και μεράκι” της τηλεόρασης 4Ε αυτή την Παρασκευή 13 Ιουνίου στις 20:20. 
Σε επανάληψη την Δευτέρα 16 Ιουνίου στις 13:20 . Την ίδια ώρα και μέσω ΟΤΕ tv αλλά και διαδικτυακά . Κοντά στην Ομογένεια δορυφορικά και στις πέντε ηπείρους! 

Ευχαριστούμε το καφέ ΜΙΚΕΛ (Εγνατίας 134) για την παραχώρηση του χώρου αλλά και για τα ροφήματα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις