~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~

 my-tips-collection
......................................"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

**

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…».......................... Γκαίτε
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

θεματα

Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Αρνείται ο Θ. Φορτσάκης τη συμμετοχή των φοιτητών στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ

   ΕΙΔΗΣΕΙΣ  
 

Παρέμβαση διαμαρτυρίας για τις διαγραφές και το face control πραγματοποιούν φοιτητές στο κεντρικό κτήριο του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου 
Νέα πρόκληση του Πρύτανη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Θεόδωρου Φορτσάκη, ο οποίος αρνείται στους φοιτητές να παρακολουθήσουν την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Συγκλήτου.
Διέκοψε την συνεδρίαση και κατηγορεί τους φοιτητές ότι τον έχουν αποκλείσει εντός του κτιρίου και ζητά με επιτακτικό τρόπο να βγουν έξω οι φοιτητές 
Οι φοιτητές παραμένουν στην αίθουσα της Συγκλήτου και διαμαρτύρονται για τις επικείμενες διαγραφές και το face control. 

Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014

Πρόσκληση εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό

Συμπληρωματική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό

Συμπληρωματική Πρόσκληση Εκδήλωση ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό κατά το τρέχον σχολικό έτος 2014-2015
Σε συνέχεια της με αριθμ. Φ.821/1286 Π/101503/Ζ1/01-07-2014 Πρόσκλησης και προκειμένου να καλυφθούν εναπομείναντα κενά σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού, καλούνται όσοι από τους δημόσιους εκπαιδευτικούς Α΄θμμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης,των κλάδων και ειδικοτήτων έτσι όπως προκύπτουν από τον επισυναπτόμενο πίνακα χωρών – ειδικοτήτων, επιθυμούν να αποσπαστούν για το τρέχον σχολικό έτος 2014-2015 κια 2015 του Νοτίου Ημισφαιρίου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση που αναρτάται στον ιστότοπο http://dipode-aitisi.sch.gr
Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά μέχρι 02-11-2014 στις 12:00 όπου και θα πρωτοκολλούνται αυτόματα
 
Δείτε ΕΔΩ την πρόσκληση

Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

Deutsche Welle: Σε κίνδυνο τα ελληνικά ΑΕΙ - Τα “καλά μυαλά” φεύγουν στο εξωτερικό

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

diathesimothta aei
«Διαρροή εγκεφάλων» θέτει σε κίνδυνο τα ελληνικά πανεπιστήμια καθώς οι Έλληνες κατά χιλιάδες πλέον επιλέγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, διαπιστώνει σε ρεπορτάζ της η Deutsche Welle.

«Όλο και περισσότεροι Έλληνες κινούνται στη Γερμανία για να ολοκληρώσει τις πανεπιστημιακές σπουδές τους με την ελπίδα της βελτίωσης των ευκαιριών τους στην αγορά εργασίας. Ριζικές περικοπές συνεχίζουν να απειλούν την ποιότητα της διδασκαλίας στην Ελλάδα» αναφέρει το δημοσίευμα.
Ωστόσο, παρά την ποιότητα των πτυχίων στην πατρίδα τους, ένας αυξανόμενος αριθμός των ελλήνων φοιτητών μετακινούνται στο εξωτερικό για να σπουδάσουν. Μόνο στη Γερμανία, μεταξύ 2012 και 2013, ο αριθμός των ελλήνων φοιτητών αυξήθηκε κατά 13%. Το 2012, η γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία εκτίμησε ότι 6.000 έλληνες φοιτητές φοιτούν στην Γερμανία.

«Το μέλλον δεν φαίνεται να είναι ανθηρό για τα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς το ποσοστό του εθνικού προϋπολογισμού προς την παιδεία ολοένα και περισσότερο μειώνεται.
Η απόφαση της Αλεξίας Παπαϊωάννου να σπουδάσει στη Γερμανία, μολονότι πρώτευσε στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις, είχε προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στην Ελλάδα. «Η ‘πρώτη των πρώτων’ μεταναστεύει», είχε γράψει εκείνο το διάστημα εφημερίδα. Η 18χρονη Αλεξία, η οποία είχε συγκεντρώσει 19.728 μόρια στις εξετάσεις, σπουδάζει εν τω μεταξύ εδώ και έναν χρόνο Νομική στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης.

Και η Έλενα Αποστολάκη αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές της στη Γερμανία μετά το bachelor στο τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. «Το brain drain είναι για εμένα μόνον η μισή αλήθεια γιατί πολλοί από τους φίλους μου έμειναν στην Ελλάδα και αγωνίζονται», λέει η ίδια και συμπληρώνει: «Στόχος μου είναι να κάνω το διδακτορικό μου στο Βερολίνο, να εργαστώ μερικά χρόνια στη Γερμανία και στη συνέχεια να επιστρέψω στην Ελλάδα».

Η 27χρονη δεν είναι όμως βέβαιη εάν θα βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια. Πόσο μάλλον που η ανεργία, ειδικά των νέων, συνεχίζει να βρίσκεται στα ύψη.

Η DW φέρνει ακόμη το παράδειγμα του Πανεπιστημίου της Κρήτης που επισήμως βρίσκεται στα 100 καλύτερα του κόσμου, για να επιβεβαιώσει τις δραματικές επιπτώσεις που έχει η μείωση των παροχών. Από το 2011 έως και το 2013 τα χρήματα που έχει λάβει το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχουν περικοπεί πέραν του 50%.

Από την μεριά της η διευθύντρια του Ινστιτούτου Goethe στην Αθήνα, Ούρλικε Ντρίσνερ, σημειώνει: «Οι αιτήσεις που έχουμε για γερμανικά μαθήματα έχουν ανέβει στο κατακόρυφο». Το 2009 μετείχαν στα προγράμματα περίπου 1700 ενδιαφερόμενοι και τώρα ξεπερνούν τους 2000».
______________
ΠΗΓΗ: newpost.gr

Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Αιτήσεις για δωρεάν σίτιση φοιτητών 2014-2015






Σας ενημερώνουμε ότι στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο πεδίο Φοιτητές έχει αναρτηθεί ανακοίνωση από το Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων για τη διαδικασία υποβολής αίτησης για δωρεάν σίτιση για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Για να δείτε την ανακοίνωση, τη διαδικασία και την προθεσμία υποβολής της αίτησης, τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι φοιτητές για να είναι Δικαιούχοι Δωρεάν Σίτισης και τα απαραίτητα διακαιολογητικά, πατήστε εδώ

Πληροφορίες: Σπανού Γεωργία-Μαρία, Διαβολή Κονδυλία, Ματίνα Λάγγα
e-mail: foitmer@uop.gr,      matinal@uop.gr,        condil@uop.gr
Τηλ.: 27520 96125-96126, 96130

Χρήματα και απληστία κατά τον Αριστοτέλη

    ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ   
aristotelis-schizas
Ο Αριστοτέλης αντιμετώπιζε τα χρήματα σαν μέσον, για την επίτευξη στόχων – θεωρώντας πως οτιδήποτε αγοράζει κανείς, θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη αξία από το ποσόν που ξοδεύει, αφού διαφορετικά δεν θα το επιζητούσε.
Δηλαδή, το προϊόν που αγοράζουμε, μας «υπόσχεται» ένα συναίσθημα, το οποίο ουσιαστικά εκτιμούμε περισσότερο από το ίδιο το προϊόν. Επειδή δε στην ανώτατη βαθμίδα της ιεραρχίας των αξιών ευρίσκεται η ευτυχία, η οποία «ορίζεται» ευρύτερα ως η επιτυχία της ζωής συνολικά, η «εκπλήρωση» καλύτερα, όλα όσα επιδιώκουμε αποσκοπούν στην υψηλότερη δυνατή ποιότητα της ζωής μας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο Αριστοτέλης προσδίδει στα χρήματα εκείνη τη λειτουργία, η οποία επιτρέπει την απόκτηση των μέσων που καθιστούν δυνατή την επίτευξη μίας ποιοτικά καλής ζωής - η οποία αποτελεί προϋπόθεση της ευτυχίας.
Ο ίδιος όμως φιλόσοφος αναφέρεται σε ένα άλλο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, όταν (εάν) η ποιότητα της ζωής πάψει να αποτελεί το μέτρο της ευτυχίας, τότε δεν υπάρχουν πλέον όρια στην επιθυμία απόκτησης χρημάτων.
Η αιτία είναι το ότι, οι «αριθμοί» είναι εκ φύσεως «ατελείωτοι» οπότε, αναγόμενοι στην ανώτατη βαθμίδα της ιεραρχίας των αξιών, «μεταλλασσόμενοι» δηλαδή από «μέσον» σε αυτοσκοπό, δεν επιτρέπουν ποτέ την «εκπλήρωση» του στόχου.
Έτσι λοιπόν, το άτομο παρασύρεται από τη δίνη του «μαξιμαλισμού», αφού τα χρήματα δεν είναι ποτέ αρκετά. Όσα και αν έχεις δηλαδή, μπορεί πάντοτε να αποκτήσεις περισσότερα – κάτι που δεν συμβαίνει φυσικά σε άλλους τομείς της ζωής, όπως για παράδειγμα στην υγεία, η οποία θεωρείται ως μια βασική προϋπόθεση της ευτυχίας.
Άρα ο μεγαλύτερος εχθρός της ευτυχίας είναι η απληστία.

________________________________

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Για την αυθαίρετη και απροειδοποίητη μείωση της τιμής των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας

 ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ 


Η Μάγγη Μίνογλου, εκδότρια των Εκδόσεων Κριτική, γράφει για την αυθαίρετη και απροειδοποίητη μείωση κατά 15% της τιμής των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας:

Εμείς οι εκδότες πανεπιστημιακών συγγραμμάτων εκδίδουμε, εδώ και τέσσερις δεκαετίες, υψηλής ποιότητας πανεπιστημιακά συγγράμματα, ελληνικά και μεταφρασμένα. Εξακολουθούμε μέχρι σήμερα να κάνουμε καλά τη δουλειά μας και αγωνιζόμαστε –στo πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού– να παραμείνουμε υγιείς, παρά την εντεινόμενη κρίση.
Ο βασικός μας αντισυμβαλλόμενος για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα, το Υπουργείο Παιδείας, μας ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες κοινή υπουργική απόφαση για οριζόντια μείωση («κούρεμα») της τιμής κοστολόγησης όλων των συγγραμμάτων κατά 15%. Δηλαδή, η μείωση αυτή αφορά όλα τα συγγράμματα, χωρίς την παραμικρή διαφοροποίηση ως προς το κόστος και την ποιότητα των βιβλίων, και αποφασίστηκε εντελώς απροειδοποίητα, χωρίς άλλη αιτιολόγηση, παρά μόνο τις εντολές της Τρόικας, για περιορισμό του κονδυλίου των συγγραμμάτων στον προϋπολογισμό από 62 εκατομμύρια ευρώ σε 52. Σημειωτέον ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου έχει αρνηθεί οποιονδήποτε διάλογο, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες των εκδοτών.

Ακόμα χειρότερα: η μείωση ανακοινώνεται τώρα, για να τεθεί άμεσα σε ισχύ από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, παραμονή έναρξης της διανομής των βιβλίων στους φοιτητές!
Το ζήτημα είναι πολιτικό. Εξαιρετικά σοβαρό και επικίνδυνο. Σε απόλυτη αντίθεση από την επαγγελλόμενη ανάπτυξη. Και εξηγούμαι: Το ηλεκτρονικό σύστημα διανομής «Εύδοξος» του Υπουργείου μάς ζητάει κάθε άνοιξη να αποδεχτούμε τους όρους της μεταξύ μας συνεργασίας και να δεσμευτούμε υπεύθυνα για τη διαθεσιμότητα όλων των βιβλίων προς διανομή. Έτσι κάναμε και φέτος. Προχωρήσαμε στην παραγωγή των βιβλίων μας, που στη συνέχεια προεπέλεξαν στον «Εύδοξο» οι διδάσκοντες, και είμαστε πανέτοιμοι για τη διανομή τους στους φοιτητές τον Οκτώβριο.
Είναι προφανές πως η μείωση κατά 15% του κ. Λοβέρδου τινάζει κυριολεκτικά στον αέρα όλο τον προγραμματισμό μας και μας σπρώχνει στην αγκαλιά της αντιπολίτευσης. Χωρίς να θεωρεί απαραίτητη την παραμικρή τεκμηρίωση, ο νομομαθής κ. Λοβέρδος, και δι’ αυτού η κυβέρνηση, ακυρώνει τη συμβατική της υποχρέωση απέναντι σε μας τους εκδότες, καταρρακώνοντας την αξιοπιστία της, και θέτει σε κίνδυνο τη δουλειά των εργαζόμενων στους εκδοτικούς οίκους, αλλά και του πλήθους των εξωτερικών συνεργατών τους, συγγραφέων, μεταφραστών, επιμελητών, σελιδοποιών και τυπογράφων, ανάμεσα σε άλλους.
Το μεγαλύτερο πλήγμα όμως το Υπουργείο το καταφέρει στην Ανώτατη Παιδεία και την ποιότητα των σπουδών. Με αυτή την αυθαίρετη και απροειδοποίητη απόφαση υπονομεύει την έκδοση έγκυρων και ποιοτικών συγγραμμάτων, που απαιτούν χρόνο, κόπο και επένδυση από τη συγγραφή ή τη μετάφραση μέχρι την εκτύπωσή τους. Το πρόβλημα, συνεπώς, δεν αγγίζει μόνο τις εκδοτικές επιχειρήσεις αλλά και όσους διδάσκουν ή φοιτούν στα ΑΕΙ της χώρας, όσους έχουν παιδιά που σπουδάζουν, όποιους θεωρούν σημαντική την ποιότητα των πανεπιστημιακών σπουδών.
Για αυτό το κρίσιμο για την Ανώτατη Παιδεία ζήτημα, ο μόνος τρόπος να βρεθούν λύσεις είναι ο διάλογος – χωρίς αποφάσεις εν μια νυκτί, χωρίς απαξίωση της δουλειάς και της συνεισφοράς μας.

Μάγγη Μίνογλου, 
εκδότρια – Εκδόσεις Κριτική