~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~

 my-tips-collection
......................................"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

**

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…».......................... Γκαίτε
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

θεματα

Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Ο νέος υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς: «Σχολείο με τις αξίες της αριστεράς»

 

Το μεσημέρι της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε η τελετή παραλαβής –παράδοσης του υπουργείου Παιδείας, με τον απερχόμενο υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο να παραδίδει τα σκήπτρα στον νέο υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων, Αριστείδη Μπαλτά. 

 Της Αλέκας Ζουμή*

Στο Μαρούσι, ωστόσο, έδωσαν το «παρών» τόσο ο νέος υπουργός όσο και οι αναπληρωτές υπουργοί: Πολιτισμού ο Νίκος Ξυδάκης, Παιδείας ο Τάσος Κουράκης, Ερευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης και ο υφυπουργός Αθλητισμού, Σταύρος Κοντονής.

Συνηθισμένο ή μη, οι νέοι υπουργοί έφτασαν στο υπουργείο Παιδείας δίχως συνοδεία και κατά την άφιξή τους έγιναν δεκτοί με χειροκροτήματα από τους εργαζόμενους.
Κατά την διαδικασία, πρώτος τον λόγο πήρε ο Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος υπογράμμισε πως «η μεγαλύτερη επιτυχία μας ήταν που καταφέραμε να ανοίξουν τα σχολεία», ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών: «Δεν έχουμε αποδεχτεί τις απολύσεις των διαθεσίμων υπαλλήλων, καμία απόλυση δεν έπρεπε να γίνει».
Ο απερχόμενος υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εμμέσως στο αποτέλεσμα των εκλογών, τονίζοντας πως: «Το έργο μας αξιολογήθηκε όπως φάνηκε, αλλά η ιστορία κρίνει πέρα από τις στιγμιαίες επιλογές».
Πάντως, αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του Ανδρέα Λοβέρδου στις πολιτικές απόψεις των εργαζομένων… Είπε συγκεκριμένα ο απερχόμενος υπουργός πως «ουδέποτε ρωτήσαμε για τις πολιτικές σας απόψεις», με τους εργαζόμενους να απαντούν με γέλια και αποδοκιμασίες.

Α.Μπαλτάς: «Η παιδεία θα πάψει να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά»

Παίρνοντας τον λόγο, ο νέος υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, έκανε λόγο για θετική, ευγενή, πολιτική διαδικασία παράδοσης – παραλαβής. Τόνισε πως «θα απευθυνθούμε σε όλο τον κόσμο της παιδείας. Το ζήτημα της παιδείας είναι τεράστιο, όλα τα τελευταία χρόνια η παιδεία αντιμετωπίζεται ευκαιριακά. Αυτό θα το αλλάξουμε. Σε πρώτη φάση θα σταθούμε σε δύο άξονες, στην ανθρωπιστική καταστροφή που φαίνεται στα σχολεία και στον πολιτικό διάλογο με όλους τους φορείς, ουσιαστικό διάλογο προκειμένου να προχωρήσουμε σε βαθύτερες αλλαγές». Σημείωσε, τέλος, πως: «Είμαστε απολύτως πολιτικά ανεξίθρησκοι. Δεν μας αφορά τι ψηφίζει ο καθένας, μας αφορά η τιμιότητά του».
Οσον αφορά, τέλος, στον Τάσο Κουράκη, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Ολον αυτόν τον καιρό η αντιπολίτευση που κάναμε στηρίζονταν στις αρχές και τις αξίες της αριστεράς, για δημόσιο, δωρεάν και υψηλού επιπέδου σχολείο. Ακυρώθηκαν αυτοί οι χαρακτήρες. Δεν μπορείς να στήσεις καλό σχολείο αν δεν στηρίξεις τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους».
«Το ανθρώπινο δυναμικό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Κώστας Φωτάκης και πρόσθεσε: «Αυτό που καλούμαστε να βρούμε είναι πώς θα φτάσουμε στο σημείο ώστε η γνώση να παράξει πλούτο και πώς αυτός θα επιστρέψει πίσω στην κοινωνία. Μια σειρά νομοθετημάτων κάνουν το πλαίσιο για την έρευνα να ασφυκτιά. Πρέπει να δούμε πώς θα ξεπεράσουμε αυτά τα εμπόδια».

Στ. Κοντονής: «Ισονομία και διαφάνεια στον αθλητισμό» 

O νέος υφυπουργός Αθλητισμού, Σταύρος Κοντονής παρέλαβε το υφυπουργείο από τον Γιάννη Ανδριανό και στις πρώτες του δηλώσεις τόνισε: «Ο αθλητισμός είναι κρίσιμο ζήτημα για την κοινωνία και έχει ταλανιστεί τα τελευταία χρόνια από αδιαφάνεια και σκάνδαλα». 

_____________
- από το: 

Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

Η Ελένη Λεοντσίνη καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ  


Η κ. Ελένη Λεοντσίνη του Γεωργίου, που διορίστηκε-εξελίχθηκε με την αριθμ. 4257/20-11-2014 (ΦΕΚ 1765/29-12-2014, τ. Γ΄) Πράξη του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε θέση Καθηγητή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή (με θητεία) του Τομέα Φιλοσοφίας (με γνωστικό αντικείμενο «Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, Νεότερη Φιλοσοφία, Νεοελληνική Φιλοσοφία») του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ορκίστηκε στις 07-01-2015 και ανέλαβε καθήκοντα την ίδια ημέρα.

Αγαπητή και καλή μας φίλη Ελένη,
Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στα νέα σας καθήκοντα.
Με αγάπη Πόπη Α. Βερνάρδου, [Προγκί Κυθήρων] 
και Πάνος Αϊβαλής {εφημ. Αρκαδικό Βήμα]

Πληροφορίες για τη Βράβευση των Πανελλήνιων Διαγωνισμών Φυσικών / Φυσικής 2014



ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ    
      ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ


Η βράβευση των μαθητών η οποία θα γίνει τη 17η Ιανουαρίου 2015 (10:00-14:00) στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου 30 – Προπύλαια (αμφιθέατρα Δρακοπούλου και Αργυριάδη), αφορά –κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά– στους μαθητές των σχολείων της Νότιας Ελλάδας.
 
Η βράβευση των μαθητών η οποία θα γίνει την 31η Ιανουαρίου ή την 1η Φεβρουαρίου 2015 στη Θεσσαλονίκη (σε ώρες και αίθουσες οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα, μαζί με την ακριβή ημερομηνία), αφορά –κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά– στους μαθητές των σχολείων της Βόρειας Ελλάδας (καθώς και αυτούς οι οποίοι δεν βραβεύτηκαν στην Αθήνα).

Θα βραβευθούν:

·  οι 70 πρώτοι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού 
·  οι 70 πρώτοι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού

·  οι 50 πρώτοι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου
·  οι 50 πρώτοι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου
·  οι 50 πρώτοι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου
·  οι 20 πρώτοι μαθητές της Α΄ Λυκείου
·  οι 20 πρώτοι μαθητές της Β΄ Λυκείου
·  οι 42 πρώτοι μαθητές της α΄ φάσης που έλαβαν μέρος στη β΄ φάση της Γ΄ Λυκείου
·  οι 5 μαθητές που συμμετείχαν στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής
σύμφωνα με τις καταστάσεις των πρωτευσάντων μαθητών κάθε τάξης όπως έχουν αναρτηθεί στο διαδικτυακό τόπο του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών http://micro-kosmos.uoa.gr (à οι Διαγωνισμοί και οι Ολυμπιάδες Φυσικής 2014). Αφίσες των Διαγωνισμών και των Βραβεύσεων έχουν αναρτηθεί επίσης στον ίδιο διαδικτυακό τόπο.


Για τους υπόλοιπους πρωτεύσαντες μαθητές κάθε τάξης, των οποίων τα ονόματα έχουν αναρτηθεί στον παραπάνω διαδικτυακό τόπο, θα ετοιμασθούν σχετικοί Έπαινοι. Οι Έπαινοι αυτοί θα παραλαμβάνονται (μετά από σχετική ανακοίνωση στον ίδιο διαδικτυακό τόπο) από το Σχολείο του κάθε μαθητή, με τις υπογραφές του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και του Επιστημονικού Υπευθύνου των Διαγωνισμών, καθώς και την υπογραφή του Διευθυντή του Σχολείου.

Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015

«Επισκοπώντας αίτια, αφορμές και απολήξεις του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου»

  ΕΚΔΗΛΩΣΗ  


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μαρασλή 4, Αθήνα 13245
Τηλ/Φαξ: +302103688500
E-mail: charagiou@yahoo.gr
                   ~~~~~~~~~~~~~
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αραχώβης 28, Αθήνα 10681
Τηλ/Φαξ: +302103804622
E-mail: teachinghistory2008@gmail.com

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών
του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
και
η Εταιρεία Θεωρίας, Έρευνας και Διδακτικής της Γενικής 
και της Τοπικής Ιστορίας (Ε.Θ.Ε.Δ.Ι.)
σας προσκαλεί στη διάλεξη του
Καθηγητή Παναγιώτη Νούτσου
(Τομέας Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων)
με θέμα:
«Επισκοπώντας αίτια, αφορμές και απολήξεις του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου»,
που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015, ώρα 19.00
στο Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος»,
Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30).
Η διάλεξη έχει προγραμματισθεί στο πλαίσιο της επετείου μνήμης των εκατόν χρόνων
από την έναρξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918/2014-2018).
Θα ήταν ιδιαίτερη χαρά μας, αν τιμούσατε την εκδήλωση με την παρουσία σας.

Καθηγητής Χαράλαμπος Ν. Μπαμπούνης                                       Ομ. Καθηγητής Γεώργιος Ν. Λεοντσίνης 
Διευθυντής Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών                                              Πρόεδρος Ε.Θ.Ε.Δ.Ι.
Αντιπρόεδρος Ε.Θ.Ε.Δ.Ι.

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφόρησε το τρίτο τεύχος του περιοδικού Ιστορία της Τέχνης (Χειµώνας 2014-2015)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ 
ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Σελ. 240


Κυκλοφόρησε το τρίτο τεύχος του περιοδικού Ιστορία της Τέχνης (Χειµώνας 2014-2015). Πρόκειται για το µοναδικό στη χώρα µας περιοδικό ακαδηµαϊκού και ερευνητικού προσανατολισµού µε εξειδίκευση στο πεδίο της ιστορίας και της θεωρίας της τέχνης από την Αναγέννηση έως τις µέρες µας. Το περιοδικό, ένα πεδίο ανεξάρτητου επιστηµονικού διαλόγου, απευθύνεται ταυτοχρόνως και στο συνεχώς αυξανόµενο κοινό των φιλότεχνων, στους φοιτητές, στους καλλιτέχνες, στους συλλέκτες, στους επαγγελµατίες του χώρου (επιµελητές µουσείων, χώρων τέχνης, πολιτιστικών φορέων και ιδρυµάτων) και γενικότερα σε όλους εκείνους που επιθυµούν να προσεγγίσουν τα καλλιτεχνικά φαινόµενα µε έναν έγκυρο και ουσιαστικό τρόπο αλλά και να ενηµερωθούν κριτικά για τις νέες εκδόσεις, τις επιστηµονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, τις εκθέσεις και τα συνέδρια που πραγµατοποιούνται εντός και εκτός Ελλάδας.
Στο τεύχος #3 (Δεκέµβριος 2014) το περιοδικό διευρύνει τον ορίζοντά του προς µια περιοχή που ανέκαθεν διατηρούσε µε την ιστορία των εικαστικών τεχνών µια περίπλοκη σχέση: την ιστορία της αρχιτεκτονικής. Στο παρόν τεύχος περιλαµβάνεται λοιπόν η συναρπαστική ιστορία των CIAM, των Διεθνών Συνεδρίων Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής, κατά την πρώτη –µεσοπολεµική– περίοδο της λειτουργίας τους.
Το περιοδικό συµµετέχει επίσης –µε κριτική διάθεση– στον εορτασµό του «Έτους Γκρέκο»– φιλοξενώντας ένα κείµενο του καθηγητή Fernando Marías, ενός από τους κορυφαίους µελετητές του έργου του Θεοτοκόπουλου (το κείµενο δηµοσιεύεται εδώ για πρώτη φορά). Ακολουθεί µια νέα προσέγγιση για τη σχέση αρχαιολογίας και ιστορίας της τέχνης στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα, ένα κείµενο για τις ελληνικές συλλογές έργων τέχνης στις πρώτες δεκαετίες 20ού αιώνα, µία άγνωστη συνεργασία του Γιάννη Τσαρούχη µε το περιοδικό Ερυθρός Σταυρός της Νεότητος, όπου περιλαµβάνεται ίσως το πιο πρώιµα (1927) δηµοσιευµένο έργο του, η ελληνική µετάφραση µιας βιογραφίας, είναι η πρώτη, του Μιχαήλ Αγγέλου που έγραψε στα λατινικά ο Paolo Giovio, µια επιστολή (1470) του ζωγράφου Francesco del Cossa στον Δούκα Borso d’Este, τεκµήρια για τη σχέση του Λύσανδρου Καυταντζόγλου µε την Ακαδηµία του Αγίου Λουκά στη Ρώµη και, φυσικά, κριτική παρουσίαση σηµαντικών εκθέσεων και βιβλιοκριτική καθώς και η παρουσίαση πρόσφατων επιστηµονικών συνεδρίων. Τέλος, πρέπει να τονισθεί η σηµασία µιας πρωτότυπης καταγραφής που περιλαµβάνεται στο παρόν τεύχος: δηµοσιεύεται εδώ ο κατάλογος των διδακτορικών διατριβών περί νεότερης τέχνης που υποστηρίχτηκαν σε ελληνικά ΑΕΙ µεταξύ των ετών 1973 και 2013· χαρτογραφείται έτσι για πρώτη φορά αυτό το ειδικό πεδίο όπως προκύπτει από την ακαδηµαϊκή έρευνα τα τελευταία 40 χρόνια.
Τη διεύθυνση του περιοδικού έχει ο Νίκος Δασκαλοθανάσης, καθηγητής ιστορίας της τέχνης στην ΑΣΚΤ, ενώ τη συντακτική οµάδα απαρτίζουν ο Παναγιώτης Ιωάννου, επίκουρος καθηγητής ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστήµιο Κρήτης, η Τιτίνα Κορνέζου, επίκουρη καθηγήτρια ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστήµιο Κρήτης και η Άννυ Μάλαµα, επιµελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Το περιοδικό κυκλοφορεί κάθε χειµώνα και καλοκαίρι από τις εκδόσεις futura και βρίσκεται στα κεν-τρικά βιβλιοπωλεία όλης της χώρας. Για µια αναλυτική παρουσίαση του τεύχους µπορείτε να επισκε-
φθείτε το ιστολόγιο του περιοδικού http://istoriatechnisinfo.wordpress.com.
Τιµή τεύχους 10 ευρώ // ISSN 2241-7338 // Σελ. 240 // Κεντρική διάθεση // Εκδόσεις futura - Μιχάλης Παπαρούνης // Χαρ. Τρικούπη 72, 106 80 Αθήνα // Τηλ. & φαξ: 210 5226361 // futura@otenet.gr // Επικοινωνία // istoriatechnis.info@gmail.com
για την αντιγραφή
 Πόπη  Βερνάρδου,
συγγραφέας