~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2015

Φοιτήτρια από το Αγρίνιο πέρασε στο Παιδαγωγικό Ιωαννίνων και αδυνατεί να αγοράσει έως και εισιτήριο λεωφορείου



                     ΨΩΜΙ  -  ΠΑΙΔΕΙΑ  -  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ                  
Συγκλονίζει η μαθήτρια που πέρασε στο Παιδαγωγικό Ιωαννίνων και αδυνατεί να αγοράσει έως και εισιτήριο λεωφορείου
Έκκληση κάνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας για μια μαθήτρια λυκείου της περιοχής η οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στο βάρος των σπουδών της στα Γιάννενα.
«H Δ.Κ. μαθήτρια λυκείου της περιοχής μας είναι επιτυχούσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ιωαννίνων. Όσοι γνωρίζουν την ιστορία της, το δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε και τη βία που υπέστη, θεωρούμε ότι η είσοδός της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν πραγματικά ένας ΑΘΛΟΣ.
Τα οικονομικά δεδομένα της οικογένειας είναι τόσο ισχνά που δεν… υπάρχουν πόροι ούτε καν για το εισιτήριο του ΚΤΕΛ για τα Ιωάννινα. Όσοι θέλουν να βοηθήσουν… τους ευχαριστούμε θερμά».
Η δικαιούχος του βιβλιαρίου είναι η ίδια η μαθήτρια. IBAN= GR 10 0171 6200 0066 2013 6733 907 ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ= 6620-136733-907
Αυτή είναι η Ελλάδα, του 2015!

__________
aetos-apokalypsis.com

Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015

Αφαίρεσαν απ την ύλη της Γ Λυκείου τον Επιτάφιο του Περικλή -Θουκυδίδη.




Ο επιτάφιος του Περικλή. Πίνακας του Φίλιππ φον Φολτζ

Αφαίρεσαν απ την ύλη της Γ Λυκείου τον Επιτάφιο του Περικλή -Θουκυδίδη.
Να σχολιάσω μόνο ότι το βιβλίο ήταν μια εξαιρετική δίγλωσση έκδοση για τα παιδιά. Η ώρα δόθηκε σε πιο "πρακτικά" μαθήματα.
Δεν έμεινε καν σαν μάθημα επιλογής.
Στο χώμα που γράφτηκε ένα αριστούργημα, από τον Θουκυδίδη, για την φευγαλέα άμεση δημοκρατία των πολιτών (ναι ξέρω με δούλους,ενώ τότε κανείς ξέρετε δεν είχε δούλους),στη χώρα που μας έχουν ζαλίσει τα ούμπαλα με τον τόπο όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία,δεν χωράει μια (1) ώρα για τον Επιτάφιο.
Δεν είναι πρακτικός ρε παιδί μου,ούτε συνδεδεμένος με την αγορά εργασίας.
Τα σχολειά δεν είναι φυτώρια εργαζόμενων,δεν πρέπει νάναι,δεν είναι παρασκευαστήρια απασχολούμενων δούλων,τα σχολειά,πρέπει να ναι χώροι ελευθερίας, αυτοσυνειδητοποίησης των εφήβων,σκληρής κριτικής από μέρους τους,αντίλογου,σκληρής λογικής και συναισθηματικής αντιπαράθεσης.
Στα σχολειά,οι έφηβοι πρέπει να φτιάχνουν το χαρακτήρα τους,όχι να εκπαιδεύονται για μισθωτοί ημιαπασχολούμενοι δούλοι.
Ξέρω.
Δεν διδασκόταν καλά ο Επιτάφιος και τον κόψαμε.
Πότε ρωτήσατε ποιοι φιλόλογοι θέλουν και μπορούν να τον διδάξουν;
Πότε σας ένοιαξε ποιος καθηγητής έχει το ψυχικό ρευστό και τη δύναμη να δημιουργήσει μαζί με τον έφηβο το χαρακτήρα του;
Πότε σας ένοιαξε να βγάζετε απ τα σχολειά κριτικούς μέχρι αρνητικότητας νέους ανθρώπους,ανθρώπους που η καρδιά τους συγκλονίζεται και το μυαλό τους δονείται;
Ποτέ.
Μετράτε δούλους εργασίας για την επόμενη δεκαετία,ούτε καν για ολόκληρη τη ζωή τους.
Και τέτοιους παράγετε.
Σ.Λ.
~~~~~~~~~~

[35] Οἱ μὲν πολλοὶ τῶν ἐνθάδε ἤδη εἰρηκότων ἐπαινοῦσι τὸν προσθέντα τῷ νόμῳ τὸν λόγον τόνδε, ὡς καλὸν ἐπὶ τοῖς ἐκ τῶν πολέμων θαπτομένοις ἀγορεύεσθαι αὐτόν. ἐμοὶ δὲ ἀρκοῦν ἂν ἐδόκει εἶναι ἀνδρῶν ἀγαθῶν ἔργῳ γενομένων ἔργῳ καὶ δηλοῦσθαι τὰς τιμάς, οἷα καὶ νῦν περὶ τὸν τάφον τόνδε δημοσίᾳ παρασκευασθέντα ὁρᾶτε, καὶ μὴ ἐν ἑνὶ ἀνδρὶ πολλῶν ἀρετὰς κινδυνεύεσθαι εὖ τε καὶ χεῖρον εἰπόντι πιστευθῆναι. χαλεπὸν γὰρ τὸ μετρίως εἰπεῖν ἐν ᾧ μόλις καὶ ἡ δόκησις τῆς ἀληθείας βεβαιοῦται. ὅ τε γὰρ ξυνειδὼς καὶ εὔνους ἀκροατὴς τάχ' ἄν τι ἐνδεεστέρως πρὸς ἃ βούλεταί τε καὶ ἐπίσταται νομίσειε δηλοῦσθαι, ὅ τε ἄπειρος ἔστιν ἃ καὶ πλεονάζεσθαι, διὰ φθόνον, εἴ τι ὑπὲρ τὴν αὑτοῦ φύσιν ἀκούοι. μέχρι γὰρ τοῦδε ἀνεκτοὶ οἱ ἔπαινοί εἰσι περὶ ἑτέρων λεγόμενοι, ἐς ὅσον ἂν καὶ αὐτὸς ἕκαστος οἴηται ἱκανὸς εἶναι δρᾶσαί τι ὧν ἤκουσεν· τῷ δὲ ὑπερβάλλοντι αὐτῶν φθονοῦντες ἤδη καὶ ἀπιστοῦσιν. ἐπειδὴ δὲ τοῖς πάλαι οὕτως ἐδοκιμάσθη ταῦτα καλῶς ἔχειν, χρὴ καὶ ἐμὲ ἑπόμενον τῷ νόμῳ πειρᾶσθαι ὑμῶν τῆς ἑκάστου βουλήσεώς τε καὶ δόξης τυχεῖν ὡς ἐπὶ πλεῖστον............

...........διαβάστε την συνέχεια εδώ


~~~~~~~~~~

Περικλέους Επιτάφιος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ο Περικλέους Επιτάφιος ή Επιτάφιος του Περικλή είναι το απόσπασμα από το έργο του αρχαίου Αθηναίου ιστορικού Θουκυδίδη στο οποίο παρατίθεται ο λόγος που ο Περικλής εκφώνησε το 430 π.Χ. για τους πρώτους νεκρούς του Πελοποννησιακού πολέμου.
Ο λόγος βρίσκεται στο δεύτερο βιβλίο του έργου (2.35 έως 2.44) και περιλαμβάνει ένα φλογερό ύμνο στην Αθηναϊκή δημοκρατία και στην αγάπη του Αθηναίου προς την ελευθερία. Το παρακάτω απόσπασμα αναφέρεται συχνά σε πολεμικούς επικήδειους, καθώς είναι εξαιρετικό παράδειγμα απόδοσης τιμών στους νεκρούς:
Ἀνδρῶν γὰρ ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος, καὶ οὐ στηλῶν μόνον ἐν τῇ οἰκεία σημαίνει ἐπιγραφή, ἀλλὰ καὶ ἐν τῇ μὴ προσηκούσῃ ἄγραφος μνήμη παρ’ ἑκάστω τῆς γνώμης μᾶλλον ἢ τοῦ ἔργου ἐνδιαιτᾶται. (2. 43)
(Διότι τάφος των επιφανών ανδρών είναι κάθε τόπος, και δε σώζεται το όνομά τους μόνο σε επιγραφές στην πατρίδα τους, αλλά διατηρείται η ανάμνησή τους και στις ξένες χώρες, πιο πολύ στη μνήμη και στις καρδιές των ανθρώπων παρά στα γραπτά μνημεία και στους τάφους.) (ελεύθερη απόδοση)

Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2015

Μείζον πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών, σε όλη τη χώρα ξεπερνούν τις 20.000

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Άλυτο παραμένει το μείζον πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών αν και αυτή την Παρασκευή, ανοίγουν τα σχολεία. Τα λειτουργικά κενά στην Κρήτη, ανέρχονται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 2.500 σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Τη στιγμή που σε όλη τη χώρα ξεπερνούν τις 20.000. Κάτι που οφείλεται στις αυξημένες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, όσο και στις προσλήψεις που δε γίνονται λόγω Μνημονίων, εκλογών και δεινών δημόσιων οικονομικών.
Στην Π. Ε. Ηρακλείου, δεκάδες τα Νηπιαγωγεία – Δημοτικά που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αγιασμό αφού τα κενά ξεπερνούν τα 700, με τις ελλείψεις τραγικές αφού σημειώνονται 318 κενά στα Δημοτικά, 181 στα νηπιαγωγεία, 62 στην Ειδική Αγωγή και 150 στην παράλληλη στήριξη.
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τους συνδικαλιστές τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Π.Ε. Ηρακλείου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 300. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται 160 κενά σε Λύκεια, Γυμνάσια και ΕΠΑΛ, 80 στην Ειδική Αγωγή, 30 στο Μουσικό και 20 στο Καλλιτεχνικό ενώ αν συμπεριληφθούν και τα κενά στην παράλληλη στήριξη, το νούμερο εκτοξεύεται δραματικά.
Το γεγονός προμηνύει μια κάθε άλλο παρά ομαλή έναρξη του νέου σχολικού έτους. Αφού, οι μόνιμοι διορισμοί που είχαν δρομολογηθεί δεν έγιναν, οι τοποθετήσεις αναπληρωτών καθυστερούν και τελικά η ελπίδα στα σχολεία… δεν έρχεται.
Σημειώνεται δε πως λόγω των κενών και της αύξησης των ωραρίων, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επωμιστούν και το διοικητικό έργο. Την ώρα που σοβαρό πρόβλημα προκύπτει στα σχολεία λόγω της έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών. Της έλλειψης συντήρησης, παρά το ότι σε τοπικό επίπεδο διαθέτουμε πολλά γερασμένα σχολεία αλλά και της απουσίας υποδομών υποστήριξης, με τις περισσότερες βιβλιοθήκες να παραμένουν κλειστές.