~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Μαθητικές πορείες και καταλήψεις οργανώνονται τη Δευτέρα 2 Νοέμβρη σε όλη την Ελλάδα, με τους μαθητές να καλούν σε γενικό ξεσηκωμό

Μαθητικές πορείες και καταλήψεις οργανώνονται τη Δευτέρα 2 Νοέμβρη σε όλη την Ελλάδα, με τους μαθητές να καλούν σε γενικό ξεσηκωμό.Μέχρι στιγμής, έχουν προγραμματιστεί για τις 2 Νοέμβρη συλλαλητήρια στις εξής πόλεις:
Στην Αθήνα,στις 12 στα Προπύλαια (προσυγκέντρωση-μαθητική συναυλία 10.30)
Στη Θεσσαλονίκη, στις 12.00, στο άγαλμα Βενιζέλου.
Στα Γιάννενα, στις 11.00, στην Ακαδημία.
Στην Πάτρα, στις 10.30, στην πλατεία Γεωργίου.
Στη Λάρισα, στις 12.00, στο 1ο Λύκειο Λάρισας.
Στην Καλαμάτα, στις 12.00, στην πλατεία 23ης Μαρτίου.
Στην Καρδίτσα, στις 12.00, στην κεντρική πλατεία.
Στην Άρτα, στις 11.00, στην πλατεία Κιλκίς.
Στην Πρέβεζα, στις 11.00, στο Πυροβολικό.
Στη Βέροια, στις 12.00, στην πλατεία Δημαρχείου.
Στις Σέρρες, στις 12.00, στην πλατεία Ελευθερίας.
Στην Καστοριά, στις 11.00, στην περιοχή Λύκεια.
Στην Κοζάνη, στις 12.00, στην κεντρική πλατεία.
Στα Τρίκαλα, στις 12.00, στην πλατεία Ρήγα Φεραίου.
Στη Λαμία, στις 11:00 στην πλατεία Πάρκου
Στο Ηράκλειο Κρήτης στις 12.00 στην πλατεία Ελευθερίας

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2015

Στον εξωπραγματικό αριθμό των 20.000 φτάνουν οι χαμένες ώρες μαθήματος στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου λόγω των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών

20.000 χαμένες διδακτικές ώρες μετράει το Ρέθυμνο!

kinitopoiiseis_sxoleia_rethimno.jpg

Κινητοποιήσεις στοι Ρέθυμνο για τις ελλείψεις στα σχολείαΧθες πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία-περιοδεία της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στα χωριά της ενδοχώρας του νομού, όπου παρατηρούνται και τα μεγαλύτερα προβλήματα
Στον εξωπραγματικό αριθμό των 20.000 φτάνουν οι χαμένες ώρες μαθήματος στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου λόγω των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών, σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Χθες πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία-περιοδεία της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου με σύνθημα «καμία άλλη διδακτική ώρα χαμένη» στα χωριά της ενδοχώρας του νομού, όπου παρατηρούνται και τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Η κινητοποίηση ξεκίνησε από το Ρέθυμνο, όπου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία και ξεκίνησαν με διαφορετικά δρομολόγια περιοδεία στα σχολεία του νομού, καταλήγοντας στα Ανώγεια όπου πραγματοποιήθηκε ευρεία ανοιχτή σύσκεψη στο προαύλιο του Γυμνασίου-Λυκείου που παραμένει για έβδομη μέρα υπό κατάληψη.
Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, Δέσποινα Νικολάου, τα κενά είναι για πρώτη φορά τόσο πολλά, ενώ έχει ήδη χαθεί σημαντικό μέρος της διδακτικής ύλης σε βασικά μαθήματα, η οποία δεν πρόκειται να αναπληρωθεί. «Αθροιστικά, οι χαμένες ώρες ξεπερνούν τις 20 χιλιάδες για τα σχολεία του Ρεθύμνου και ενώ ήδη βρισκόμαστε στην έκτη εβδομάδα διδασκαλίας, σε πολλά μαθήματα τα παιδιά δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα».

Μαθήματα κατεύθυνσης

«Οι περισσότερες ώρες αφορούν και μαθήματα κατεύθυνσης, στα οποία τα παιδιά θα κληθούν σε 7 μήνες να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις», λέει ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Περάματος, Βαγγέλης Βασσάλος.
Καταμετρώντας τα κενά στο σχολείο του αυτή τη στιγμή λέει στην «Εφ.Συν.» πως χάνονται 75 ώρες μαθήματος κάθε εβδομάδα, αφού στο σχολείο δεν έχουν φτάσει ακόμα μαθηματικός, φυσικός, χημικός, βιολόγος και καθηγητής οικονομικών.
«Δεν μπορώ πλέον να εγγυηθώ στα 180 παιδιά του σχολείου μου ότι μπορούμε να τους παρέχουμε ισότιμη εκπαίδευση», ομολογεί ο ίδιος. Παρόμοια εικόνα περιγράφει για το σχολείο του και ο διευθυντής του συστεγαζόμενου Γυμνασίου Περάματος, Μιχάλης Φωτάκης, όπου οι χαμένες ώρες ανά εβδομάδα φτάνουν τις... 109.
Τα συνολικά στοιχεία για τις χαμένες ώρες επιβεβαιώνει στην «Εφ.Συν.» και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ρεθύμνου, Ανδρέας Ταξάκης, ο οποίος μας παρέδωσε αναλυτική λίστα με τις χαμένες ώρες ανά σχολείο του νομού (και μάλιστα μετά την έλευση της πρώτης φουρνιάς αναπληρωτών).
Η αναλυτική λίστα ανά σχολείο. Το αρνητικό πρόσημο επικρατεί σχεδόν παντού | 
Το συνολικό άθροισμα των χαμένων ωρών αγγίζει τις 1.825 ώρες ανά εβδομάδα, ενώ τα κενά σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας φτάνουν τα 143 (61 γενικής παιδείας, 71 στην παράλληλη στήριξη, 8 στα τμήματα ένταξης και 3 στην επαγγελματική εκπαίδευση).
Υποσχέσεις για άμεση κάλυψη μεγάλου μέρους των κενών έδωσε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, Γιώργος Τερζάκης, ο οποίος έδωσε το «παρών» στην ανοιχτή συνέλευση καθηγητών, μαθητών και γονέων στο προαύλιο του σχολείου των Ανωγείων.
Οπως είπε ο κ. Τερζάκης, μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει το τρίτο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών, μεγάλο μέρος των οποίων θα προωθηθεί στην Κρήτη και ειδικά στα απομακρυσμένα σχολεία.
Οπως όμως και ο ίδιος παραδέχτηκε συνομιλώντας με γονείς και εκπαιδευτικούς, η εικόνα που παρουσιάζει η εκπαίδευση αυτή τη στιγμή στο νησί, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, είναι πάρα πολύ κακή, ενώ ζήτησε τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών για να καλυφθεί όσο δυνατόν γρηγορότερα η χαμένη διδακτική ύλη.
Πάντως για άνισες συνθήκες και όρους συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις κάνουν λόγο οι ίδιοι οι μαθητές. «Επειτα από 6 εβδομάδες δεν έχουμε διδαχτεί τίποτα σε βασικά μαθήματα στα οποία θα εξεταστούμε το καλοκαίρι. Προφανώς είμαστε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους συμμαθητές μας σε αστικά κέντρα.
Το φροντιστήριο έχει υποκαταστήσει πλήρως το σχολείο, ενώ δυστυχώς υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν ούτε στο φροντιστήριο να πάνε και συνεπώς βρίσκονται στο μηδέν. Είναι τουλάχιστον αδικία εις βάρος μας», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Στέφανος Κλάδος, πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του Λυκείου Περάματος.

Αλαλούμ με τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση

sxolio-fpa.jpg

Ασυνεννοησία στην κυβέρνηση - Ξεκάθαρα μηνύματα από την Κομισιόν | EUROKINISSI


Σε άλυτο γρίφο εξελίσσεται η περίπτωση εφαρμογής ή όχι του 23% ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση με το μέλλον του μέτρου να παραμένει άγνωστο τη στιγμή που στην κυβέρνηση δεν φαίνεται να επικρατεί κοινή γραμμή, ενώ η Κομισιόν επιμένει πως δεν μπορεί να υπάρξει κλιμακωτή φορολόγηση. 
Ο Φίλης και οι... γκάφες
Ο υπουργός Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή του μέτρου εφόσον τα ισοδύναμα που βρεθούν επηρεάζουν ολόκληρη την κοινωνία.
«Αν τα ισοδύναμα αφορούν όλους τους πολίτες, προτιμώ το 23%. Δεν είναι δυνατόν οι πολίτες να πληρώνουν 23% στο κρέας για να στείλουν κάποιοι τα παιδιά τους στο ιδιωτικό σχολείο» δήλωσε χαρακτηριστικά την Δευτέρα ο υπουργός καλώντας, παράλληλα τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων να μοιραστούν το κόστος με τους γονείς και όχι «να συμπεριφέρονται σα να έχουν σουπερμάρκετ».
Ο υπουργός Παιδείας, ωστόσο, μετά τις «πενταροδεκάρες» προέβη σε μια ακόμη δήλωση η οποία συζητήθηκε, καθώς, απαντώντας στο γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας πάει τα παιδιά του σε ιδιωτικό πως ««Ο πρωθυπουργός της χώρας δεν είναι εύπορος; Φτωχός είναι;
Δουλεύει και η γυναίκα του. Ένας που έχει 60.000 και 70.000 εισόδημα τον χρόνο, δεν είναι φτωχός. Δίνει 7.000 τον χρόνο στα ιδιωτικά. Δεν απαντάω στο πρόβλημα που έχει μια εύπορη οικογένεια. Δουλειά του υπουργού να διασφαλίσει το κατά το δυνατόν αξιόπιστο σχολείο για όλα τα παιδιά».
Σε διαφορετική «γραμμή» η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τον ΦΠΑ | EUROKINISSI

Αναγνωστοπούλου: Ψάχνουμε ισοδύναμα

Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, πάντως, μιλώντας σήμερα στο Mega, επισήμανε ότι η κυβέρνηση είναι σε αναζήτηση ισοδυνάμων.
Η Σία Αναγνωστοπούλου ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα επιμείνει στον κλιμακωτό ΦΠΑ και ψάχνει ισοδύναμα. 
«Περιμένουμε να δεχθούν το κλιμακωτό ΦΠΑ. Θα επιμείνουμε. Είναι άδικο μέτρο κυρίως για τους βρεφονηπιακούς και τα φροντιστήρια. Καλό θα ήταν να μην υπάρχει ούτε για τα ιδιωτικά σχολεία, αλλά αφού πρέπει να μπει ας μπει κάπου, που μπορούν να το σηκώσουν» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «την έχει απορρίψει την πρόταση η τρόικα, αλλά προσπαθούμε να βρεθεί άλλο ισοδύναμο. Κατ' αρχάς υπερασπιζόμαστε την Δημόσια Παιδεία».

«Να κάνουμε ό,τι μπορούμε»

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αντιπρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, δήλωσε στο «Πρακτορείο 104,9 FM» ότι «Οφείλει η κυβέρνηση να κάνει ό,τι είναι δυνατόν να μην επιβληθεί αυτός ο φόρος».
Χαρακτήρισε την παιδεία «μορφωτικό αγαθό που δεν πρέπει να φορολογείται, ενώ εκτιμά ότι πιθανή αύξηση του ΦΠΑ στο 23% θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην ελληνική οικογένεια και αύξηση της ανεργίας». Παράλληλα τόνισε ότι με την αύξηση των διδάκτρων πολλοί μαθητές θα πάνε σε δημόσια σχολεία κάτι που θα φέρει επιπρόσθετα προβλήματα στη λειτουργία τους. 

Η Κομισιόν ξεκαθαρίζει

Για το ζήτημα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση και η Κομισιόν ξεκαθάρισε τη θέση της μέσω του Πιερ Μοσκοβισί, ο οποίος δήλωσε ότι ο ΦΠΑ θα πρέπει να είναι ή 23% ή μηδενικός και να βρεθούν ισοδύναμα.
Απαντώντας σε ερώτηση της ευρωβουλευτή της Ν.Δ., Μαρίας Σπυράκη, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Οικονομικών διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα χρήσης διαφορετικών συντελεστών ΦΠΑ σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης και καθιστά παράλληλα σαφές πως εφόσον η κυβέρνηση επιλέξει να φορολογήσει την ιδιωτική εκπαίδευση υποχρεούται να επιβάλει ΦΠΑ 23% ή να αναζητήσει δημοσιονομικά ισοδύναμα μέτρα.
«Εάν τα κράτη μέλη επιλέξουν να εφαρμόσουν τις προϋποθέσεις του άρθρου 133 για να περιορίσουν το πεδίο εφαρμογής της απαλλαγής όσον αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τον κανονικό συντελεστή (23% στην Ελλάδα) στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στην απαλλαγή» αναφέρει χαρακτηριστικά στην απάντησή του ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί.
Ξεκαθαρίζει τη στάση της Κομισιόν για τον ΦΠΑ 
ο Επίτροπος Οικονομικών | EUROKINISSI
Για το θέμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση μίλησε, χθες, και ο Βάλντις Ντομπρόβσκις υπενθυμίζοντας τη συμφωνία που έχει κάνει η ελληνική πλευρά με τους δανειστές κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων: «Εάν η Αθήνα αντιμετωπίζει πρόβλημα με κάποιο συγκεκριμένο μέτρο, μπορεί να προτείνει δημοσιονομικά ισοδύναμα, αρκεί αυτά να μην υποσκάπτουν τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί για τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους. Πιστεύω ότι οι ελληνικές αρχές θα προσπαθήσουν να βρούνε εναλλακτικά μέτρα».

Αποφάσεις για παράταση

Μέσα σε αυτό το κλίμα το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την πιθανότητα να δώσει παράταση για την εφαρμογή του μέτρου η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.
___________________

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

Οι 385 προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη

Ανακοινώθηκαν 


Οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιαστούν έως τις 27 Οκτωβρίου

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2015-2016 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου 385 εκπαιδευτικοί ΕΑΕ των κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50, ΠΕ04.50 για την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω Πράξεων.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρόσληψής τους για ανάληψη υπηρεσίας από τη Δευτέρα 26 έως και την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής όπου προσλήφθηκαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Για τους πίνακες με τα ονόματα των προσλαμβανομένων πατήστε εδώ.

________________
http://www.restarting.gr/enimerosi/announced-385-recruits-in-the-parallel-support/

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2015

Η Παιδεία, αντίδοτο στην κρίση

Αποστολή της «Εφ.Συν.» στο Σικάγο
Αποστολή της «Εφ.Συν.» στο Σικάγο: Ελληνες πανεπιστημιακοί μιλούν για την Ελλάδα και την εκπαίδευση


Συντάκτης: Θάνος Δημάδης*
Ο Μιχάλης Αμοιρίδης έφυγε στα 23 του από την Ελλάδα για σπουδές και έπειτα από σκληρή δουλειά δεκαετιών έφτασε σήμερα να είναι ο Ελληνας πρύτανης στο δημόσιο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις στο Σικάγο.
Παρά την επιτυχημένη ακαδημαϊκή του πορεία στις ΗΠΑ, δεν ξεχνάει ποτέ την Ελλάδα όπως λέει. «Είμαι εδώ 30 χρόνια. Το να ζεις στο εξωτερικό δεν είναι εύκολο. Τουλάχιστον στην αρχή. Και δεν έχω κανένα παράπονο.
Η Αμερική είναι για μένα η δεύτερη πατρίδα μου, είναι μια χώρα που φέρθηκε και σ' εμένα και στην οικογένειά μου πάρα πολύ καλά. Αλλά παραμένει μέσα σου πάντα η συνεχής σκέψη για την Ελλάδα».
Πώς η προσωπική και επαγγελματική εμπειρία της ζωής του στις ΗΠΑ τον κάνει να αντιμετωπίζει τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία πέντε χρόνια στη χώρα μας; Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» δηλώνει πολύ ανήσυχος με την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, παραλληλίζοντάς την με την κρίση που αντιμετώπισε η Αμερική το 2008-2009.
«Οταν υπάρχει οικονομική κρίση, δεν μπορείς να την αντιμετωπίσεις μόνο με περικοπές. Νομίζω ότι και στην Ελλάδα αυτό είναι κοινά αποδεκτό και αντιληπτό. Το πρόβλημα όμως είναι τι δυνατότητες υπάρχουν και ποιος ελέγχει την οικονομική κατάσταση.
Δεν μπορείς με περικοπές μόνο να περιμένεις ότι θα βγεις από την κρίση, χρειάζεται επένδυση και η επένδυση χρειάζεται να γίνει σε αυτούς τους τομείς οι οποίοι είναι οι πιο παραγωγικοί» σημειώνει.
Και προσθέτει: «Η ανώτατη αλλά και η μέση εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι τομείς από τους οποίους περιμένεις ότι θα βοηθήσουν στην έξοδο από την κρίση. Νομίζω ότι οποιαδήποτε επένδυση στην εκπαίδευση –ανώτατη ή μέση– σίγουρα αποφέρει καρπούς. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι καρποί έρχονται μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα και αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα αντιμετωπίζει κάποιο άμεσο πρόβλημα. Δεν υπάρχει εύκολος δρόμος εξόδου από την κρίση».
Για τη Ζιζή Παπαχαρίση, με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη και σήμερα τη νεότερη πρόεδρο Τμήματος (Επικοινωνίας) στο ίδιο Πανεπιστήμιο, «δεν υπάρχει το τέλειο πανεπιστήμιο ή το τέλειο εκπαιδευτικό σύστημα.
Δεν είναι τόσο θέμα χρηματοδότησης, δεν έχει να κάνει τόσο με την κρίση» λέει. «Και στην Αμερική είχαμε περικοπές στην εκπαίδευση για οικονομικούς αλλά και πολιτικούς λόγους. Εγώ πιστεύω ότι η κρίση στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα έχει να κάνει περισσότερο με ορισμένα άλλα, όπως ότι οι τελευταίοι που αποφασίζουν για την εκπαίδευση, τη φύση της εκπαίδευσης και το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι οι ακαδημαϊκοί».
Η Ζιζή Παπαχαρίση συγκρίνει τη δική της ακαδημαϊκή πραγματικότητα με εκείνη που βιώνουν πολλοί συνάδελφοί της στην Ελλάδα: «Εδώ έχω τη δυνατότητα να επιλέγω και να με επιλέγουν. Οταν όμως έχω συναδέλφους στην Ελλάδα που θέλουν να πάνε στο γραφείο τους γιατί έχουν κάποιο πρόγραμμα επιδότησης, έχουν κάποια έρευνα, κάποιο deadline και δεν μπορούν γιατί έχει γίνει κατάληψη, όλο αυτό το σκηνικό περιορίζει σίγουρα το πλαίσιο επιλογών που έχουν οι ακαδημαϊκοί στην Ελλάδα».
Το άσυλο στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι ένα ζήτημα που έλκει την προσοχή των Ελλήνων ακαδημαϊκών.
Ο Ελληνας πρύτανης στις ΗΠΑ Μιχάλης Αμοιρίδης, παρότι παραδέχεται πως είναι κάτι το οποίο δεν έχει ζήσει από την πλευρά του πανεπιστημιακού, ωστόσο χαρακτηρίζει «εξωπραγματικό το γεγονός ότι εξωακαδημαϊκοί και εξωπανεπιστημιακοί κύκλοι μπορούν να έρθουν να καταλάβουν το πανεπιστήμιο χωρίς η πανεπιστημιακή Αρχή να μπορεί να κάνει ορισμένα πράγματα. Λέω “ναι” στην ελευθερία και την προστασία της ελευθερίας της έκφρασης με κάθε κόστος της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά στη λειτουργική της και όχι στη χωροταξική της μορφή».
Κουβαλώντας το ιστορικό όνομα του πατέρα της, Ελληνα αρχαιολόγου Σπύρου Μαρινάτου, η Ναννώ Μαρινάτου είναι σήμερα καθηγήτρια και πρόεδρος του Τμήματος Κλασικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Ιλινόις στο Σικάγο.
Στη συζήτησή της με την «Εφ.Συν.» αυτοχαρακτηρίζεται της «παλιάς σχολής». Εστιάζει το εκπαιδευτικό πρόβλημα λιγότερο στο έλλειμμα χρηματοδότησης και περισσότερο στο έλλειμμα θεσμών. «Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα έχει σχέση με τα χρήματα.
Η Παιδεία δεν μπορεί να είναι χαλαρό πράγμα, πρέπει να είναι σφιχτό και να το παίρνει κανείς στα σοβαρά. Εκεί είναι για μένα το πρόβλημα. Κατά την άποψή μου δεν υπάρχουν κίνητρα και δεν υπάρχουν οι ανάλογοι θεσμοί. Για να χτίσεις μια Παιδεία πρέπει να πιστεύεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις. Οχι για να πάρεις ένα πτυχίο, αλλά γιατί θέλεις να αναδομήσεις την επιστήμη σου ή να βοηθήσεις τη χώρα σου ή και να βρεις μια σοβαρή δουλειά» σημειώνει.
Και οι τρεις εκφράζουν την ανησυχία και την ελπίδα τους για τη γενιά των νέων παιδιών στην Ελλάδα. Για τη καθηγήτρια Ναννώ Μαρινάτου «δεν πρέπει κάποιος να ρισκάρει πάρα πολλά αλλά λίγα και σίγουρα όχι όλα μαζί, για να μην τα χάσει όλα».
H καθηγήτρια Ζιζή Παπαχαρίση συμβουλεύει τη νέα γενιά Ελλήνων να πάνε προς τα εκεί όπου υπάρχει περιπέτεια.
Ερωτώμενη τι είναι αυτό που φοβάται και ελπίζει περισσότερο για τη χώρα μας, η απάντησή της είναι αφοπλιστική: «Φοβάμαι ότι θα σταματήσουμε να είμαστε σύγχρονοι, θα σταματήσουμε να είμαστε της εποχής μας, και ελπίζω ότι θα συμβεί το αντίθετο».
«Mη χάνετε τις ελπίδες σας. Και μην πουλάτε τα όνειρά σας, μη συμβιβάζεστε για τα όνειρά σας» είναι τέλος το μήνυμα που εκπέμπει ο πρύτανης Μιχάλης Αμοιρίδης.

Οι διώξεις εκπαιδευτικών... καλά κρατούν

sxoleio.jpg

Σχολείο
Η περίπτωση της εκπαιδευτικού είναι από τις πιο κραυγαλέες μιας ολόκληρης βιομηχανίας διώξεων που έχει στηθεί από τον καιρό των δυο πρώτων μνημονίων σε όλη την Ελλάδα | EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ)

«Δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις»
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμπαράστασης για την αθώωση της διωκόμενης εκπαιδευτικού Ν. Ορφανοπούλου, διοργανώνει στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής την Τρίτη 20 Οκτωβρίου ώρα 10.30 π.μ. με διευκολυντική στάση εργασίας, 10π.μ.- 1μ.μ. ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Περικλής».
Απαιτώντας την αθώωση της εκπαιδευτικού, ο σύλλογος υπενθυμίζει την ουσία της υπόθεσης λέγοντας: «Την Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015 εκδικάζεται από το Α' Τμήμα του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. & Δ. Ε. Αττικής η υπόθεση της εκπαιδευτικού Νατάσας Ορφανοπούλου, δασκάλας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής, η οποία με απόφαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης έχει παραπεμφθεί κατηγορούμενη για «Άσκηση κριτικής των πράξεων της Προϊσταμένης Αρχής», παράπτωμα το οποίο συνιστά παράλληλα «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά».
Παράλληλα είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία από την 8-4-14 με την ενεργοποίηση του Νέου Πειθαρχικού «Δικαίου», μνημονιακού νόμου του μεσοπρόθεσμου.
Υπενθυμίζουμε ότι η δίωξη της εκπαιδευτικού είχε ξεκινήσει με την αξιοποίηση αβάσιμων και φαιδρών καταγγελιών δύο δικομανών γονέων, για τη συμπεριφορά και στάση των οποίων η Νατάσα Ορφανοπούλου «τόλμησε» και είχε το «θράσος» να αναφερθεί εξωδίκως προς τη Διοίκηση και τον ΓΕΔΔ προσκαλώντας τους να την προστατεύσουν «απέναντι σε κάθε αναφορά, καταγγελία ή ενέργεια η οποία στρέφεται ή ήθελε στραφεί στο μέλλον» εναντίον του προσώπου της, από πρόσωπα των οποίων οι καταγγελίες είχαν κριθεί «αβάσιμες» από την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής με την έκδοση αθωωτικού πορίσματος κατά τις διενεργηθείσες διαδικασίες σε επίπεδο προανάκρισης και ΕΔΕ.
Η περίπτωση της Νατάσας Ορφανοπούλου είναι από τις πιο κραυγαλέες μιας ολόκληρης βιομηχανίας διώξεων που έχει στηθεί από τον καιρό των δυο πρώτων μνημονίων σε όλη την Ελλάδα και καλά κρατεί και στον καιρό του 3ου μνημονίου, των εκάστοτε αντιδραστικών συγκυβερνήσεων του πολιτικού συστήματος.
Απέναντι στο «διότι δεν συνεμορφώθην προς τα υποδείξεις», πρέπει να αγγίξει τον κάθε ένα δάσκαλο χωριστά, να τον τρομοκρατήσει, να τον απειλήσει, να τον κάνει να σιωπά.

Διώκεται καθηγήτρια γιατί έκανε κριτική

Στην άλλη άκρη της χώρας, στα Χανιά, μια αντίστοιχη περίπτωση βρίσκεται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με ανακοίνωση-καταγγελία της ΕΛΜΕ Χανίων σε εξέλιξη βρίσκεται πειθαρχική και ποινική δίωξη που άσκησε ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων κ. Μαραγκάκης εναντίον της εκπαιδευτικού Κ.Κ., η οποία «τόλμησε» να δημοσιοποιήσει σε τοπική εφημερίδα την κριτική άποψή της για την κακή λειτουργία του ΠΥΣΔΕ θίγοντας πλευρές που επανειλημμένα η ΕΛΜΕ Χανίων έχει δημόσια καταγγείλει.

«Δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις»

Να θυμίσουμε ότι από το 2012, με βάση το μνημονιακό νόμο 4093, καταγράφηκαν εκατοντάδες περιστατικά εκπαιδευτικών και άλλων δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι τέθηκαν σε αργία μετά από την παραπομπή τους στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο ή στις αίθουσες των δικαστηρίων για παραπτώματα ήσσονος σημασίας.
Μόνο τον Ιανουάριο του 2015, λίγες εβδομάδες πριν από τις εθνικές εκλογές 21 εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε αργία. Ας ελπίσουμε ότι δεν επιστρέφουμε στο «μαύρο» παρελθόν.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2013-2015

 Διώκεται ο δάσκαλος Θανάσης Αγαπητός με την κατηγορία της συμμετοχής σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του Γερμανού υφυπουργού Εργασίας Χανς Γιόακιμ Φούχτελ ο οποίος συμμετείχε στη 3η Ελληνογερμανική συνέλευση δημάρχων.
• Στα Χανιά ασκήθηκαν διώξεις σε 6 εκπαιδευτικούς, για τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις που έγιναν στην 48ωρη γενική απεργία της 10-11 Φλεβάρη, η πορεία της οποίας κατέληξε στην κατάληψη της αντιπεριφέρειας Χανίων.
• Σε αργία τέθηκε η νηπιαγωγός Δέσποινα Κομνηνού σε εφαρμογή σχετικής διάταξης του πειθαρχικού δικαίου για τους δημοσίους υπαλλήλους (υπόθεση αστικής διαφοράς).
• O εκπαιδευτικός Γκουλιώνης Στέφανος, δάσκαλος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λάρισας παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο με την κατηγορία «της ανάρμοστης για δημόσιο υπάλληλο συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας». Το «έγκλημα» του είναι ότι συμμετείχε μαζί με χιλιάδες λαού σε ολόκληρη τη χώρα, στη διαδήλωση της 25ης Μαρτίου 2012 στη Λάρισα που είχαν εξαγγείλει και πραγματοποίησαν σωματεία της πόλης.
• Σε αργία τέθηκε ο καθηγητής του Γενικού Λυκείου Πελοπίου Δημήτρης Αχείμαστος, με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας», για υπόθεσή του αφορά οικονομική αντιδικία του με ιδιώτη.
• Η καθηγήτρια Σοφία Ποταμιάνου, αιρετή στο ΠΥΣΔΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης αντιμετώπισε την κατηγορία της επιορκίας, επειδή στις τελευταίες κρίσεις διευθυντών αρνήθηκε να συμμετάσχει στην αξιολόγηση και να βάλει βαθμό στη συνέντευξη των υποψήφιων υλοποιώντας την απόφαση που είχε πάρει η ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης.
• 4 εκπαιδευτικοί στην Κεφαλονιά, οι οποίοι υπερασπίστηκαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να τιμούν απεργιακά την Πρωτομαγιά.
• Τον Οκτώβριο του 2013 ο πρόεδρος, ο γραμματέας, η ταμίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου καθώς και ένας ακόμη εκπαιδευτικός διώκονται επειδή συμμετείχαν στη κατάληψη του κτιρίου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όταν η διοίκηση ανακοίνωσε τη πρόθεση της να προχωρήσει στο χαρακτηρισμό δεκάδων εκπαιδευτικών ως πλεοναζόντων.
 Διώκεται για συνδικαλιστική δράση ο εκπαιδευτικός Γιάννης Ρόμπας, μέλους του Δ.Σ. Συλλόγου Εκπαιδευτικών του Πειραιά και μέλους του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων για τη συνδικαλιστική του δράση. Το σοβαρό παράπτωμά του ήταν ότι ως μέλος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της Ε' Δημοτικής κοινότητας Πειραιά μοίρασε ανακοίνωση της Ένωσης την ημέρα του αγιασμού.
 Δίωξη ασκήθηκε σε βάρος της εκπαιδευτικού Ελισάβετ Παπαδοπούλου, πρόεδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μολάων Λακωνίας, με βάση το «νέο» πειθαρχικό για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας».
 Τέθηκε σε αργία και παραπέμπεται στο πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο η Ιφιγένεια Γεωργάλα, φιλόλογος στο Γενικό Λύκειο Αίγινας με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος και της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς υπαλλήλου εντός υπηρεσίας, μόνο και μόνο γιατί ζήτησε την κανονική της άδεια.
• Αργία στην εκπαιδευτικό Ευστρατία Λιακοπούλου, διευθύντρια του Γυµνασίου Λεβιδίου, χωρίς πειθαρχική απόφαση.
 Σε αργία η καθηγήτρια Δήμητρα Γιατράκου στην Εύβοια μετά από ανώνυμο ηλεκτρονικό μήνυμα, που έφτασε στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την κατηγορία ότι εισήλθε με το αυτοκίνητό της στον αύλειο χώρο σχολείου όπου εργάζεται, με σκοπό να ξεφορτώσει απεργιακό υλικό, (αφίσες, πανό, μπογιές)
 Σε προκαταρκτική έρευνα για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΕΛΕ) έξω από το κτήριο της Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης προχώρησαν ο αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών.
• Δίωξη σε βάρος του δασκάλου Χρόνη Γιώργου ο οποίος κατηγορείται εξαιτίας της επιλογής του (ως αιρετός στο Γ΄ ΠΥΣΠΕ Αθηνών) να βαθμολογήσει αρνητικά, στις κρίσεις των διευθυντών.
• ΕΔΕ εναντίον των διευθυντών των 3ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Καισαριανής.
 Απειλές για δίωξη σε καθηγητές εάν δεν ολοκληρώσουν την ύλη παρόλο που τους προσέλαβαν αρκετούς μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους (Φούρνοι Ικαρίας).
• Επιχείρηση δίωξης του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά
 Δίωξη καθηγητών μετά από αναφορά γονέα επειδή εκθέτοντας την άποψή τους, ως γονείς, σε συνέλευση του Συλλόγου γονέων υποστήριξαν τις κινητοποιήσεις μαθητών.
• Δίωξη σε βάρος του Διευθυντή του 6ου Δημοτικού Σχολείου Καισαριανής.
• Διαδικασία πειθαρχικού ελέγχου στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας σε βάρος εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Ευηνοχωρίου επειδή δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία για εκλογή διευθυντή!
• Εκπαιδευτικοί δικάστηκαν και καταδικάστηκαν στη Σάμο στα πλαίσια της διήμερης κατάληψης που είχε πραγματοποιηθεί στα Γραφεία της Διοίκησης της Β/θμιας Εκπαίδευσης στη Σάμο για να μην απολυθούν εκπαιδευτικοί.
________________

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ…

Από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πήραμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή:
Αξιότιμοι Βουλευτές,
Εκλεγήκατε σε μία περίοδο όπου ο αναβρασμός σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας είναι έντονος και αντικατοπτρίζει την ανάγκη των πολιτών για μία ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ασκείται η πολιτική. Ο εκπαιδευτικός κόσμος ειδικότερα αδημονεί να είστε εσείς αυτοί οι οποίοι θα ΠΡΑΞΟΥΝ σε αντίθεση με όσους μας εμπαίζουν προκλητικά εδώ και περίπου 8 χρόνια συρρικνώνοντας τη δημόσια εκπαίδευση με ΜΗΔΕΝΙΚΟΥΣ διορισμούς καθιστώντας τον αναπληρωτή εκπαιδευτικό ένα περιφερόμενο νομά χωρίς δικαίωμα να ορίζει ο ίδιος τη ζωή του.
Συγκεκριμένα:
1) Η εκπαίδευση λειτουργεί κάθε χρόνο εδώ και 7-8 έτη με μηδενικούς διορισμούς γεγονός το οποίο γιγαντώνει τα προβλήματα στελέχωσης το Σεπτέμβριο. Οι σχολικές μονάδες αδυνατούν να λειτουργήσουν αφού περιμένουν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι εξαιτίας των επιλογών την πολιτικής ηγεσίας δεν καλύπτουν ΠΟΤΕ εγκαίρως τα κενά. Ως αποτέλεσμα πολλά σχολεία ανά την Ελλάδα (Κρήτη, Δωδεκάνησα, Ευρυτανία, Κυκλάδες κτλ) ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΛΕΙΣΤΑ και μαθητές και γονείς περιμένουν το δάσκαλο να καταφθάσει τέλος Σεπτέμβρη ή και αργότερα προκειμένου να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Η φετινή ειδικά κατάσταση αποδεικνύεται πιο τραγική από ποτέ αφού η α φάση των προσλήψεων έγινε στις 25/09 με μόλις 1700 δασκάλους σε σύνολο 4000 κενών. Μάλιστα η δημοφιλής πλέον πρακτική είναι οι 10μηνες πιστώσεις που υποτίθεται αφορούν εργασία από τον Σεπτέμβρη μέχρι τον Ιούνη να καθυστερούν να δοθούν επίτηδες προκειμένου να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες από την αδυναμία εξασφάλισης των απαραίτητων πιστώσεων.
2) Η ειδική αγωγή, το πιο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης έχει αφεθεί κυριολεκτικά στο έλεος καθώς ακόμη και σήμερα τα ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά χωρίς ούτε μία πρόσληψη δασκάλων. Οι μαθητές με αναπηρία στερούνται πλήρως της μάθησης που έχουν ανάγκη περισσότερο από τον καθένα βιώνοντας την κυριολεκτικά τριτοκοσμική αντιμετώπιση από πλευράς πολιτικής ηγεσίας ενώ οι συνάδελφοι της ειδικής αγωγής είναι αναπληρωτές για περισσότερα από 15 χρόνια αφού ΚΑΝΕΝΑΣ διορισμός δεν έγινε ΠΟΤΕ.
3) Η αναλγησία του Υπουργείου επεκτείνεται και στη ΜΗ ΕΓΚΑΙΡΗ ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών (μεταθέσεις, αποσπάσεις μονίμων) προκειμένου στη συνέχεια οι αναπληρωτές να γνωρίζουν σε λογικό χρόνο τον τόπο τοποθέτησής τους την ερχόμενη χρονιά. Καλούμαστε να μετακομίσουμε μέσα σε ένα 3ημερο ξοδεύοντας χρήματα για ξενοδοχεία και στέγαση, χρήματα τα οποία αδυνατούμε να εξασφαλίσουμε όντας άνεργοι το καλοκαίρι. Τα θέματα της διοίκησης όπως το συγκεκριμένο ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ κατά συνέπεια εναπόκεινται στην απλή λογική για να υλοποιηθούν.
4) Βαρεθήκαμε να αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας αφού η λέξη  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ  σημαίνει  «αυτός που αναπληρώνει λειτουργικά κενά τα οποία οργανικά δεν είναι διαθέσιμα» τη στιγμή που παρανόμως κάθε χρόνο αναπληρώνουμε οργανικές θέσεις που απαιτούν ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ. Δυστυχώς η εκάστοτε πολιτική ηγεσία εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι κουτσά στραβά τα βολεύει με τους αναπληρωτές και κατάντησε αυτό το θεσμό να μοιάζει με κανονικότητα τη στιγμή που αποτελεί απόλυτη στρέβλωση.
5) Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά περιμένουμε την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου προκειμένου να  προσμετρηθεί η προϋπηρεσία μας από το 2010 όταν και κλείδωσε με νόμο της Διαμαντοπούλου υφαρπάζοντάς μας χρόνια εργασίας σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Σύσσωμος ο κλάδος αναζητά δικαίωση εξοργισμένος με το πολυνομοσχέδιο το οποίο δεν ψηφίστηκε εγκαίρως από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με αποτέλεσμα να καταθέσουμε αιτήσεις το καλοκαίρι με νόμο Λοβέρδου, ένα νόμο ο οποίος μας «έκανε τη χάρη» να προσμετρήσει την προϋπηρεσία μόνο από το 2012 και μετά δημιουργώντας τεράστιες αδικίες στους πίνακες κατάταξης.

Κύριοι Βουλευτές,
Η παραπάνω κατάσταση δε δικαιώνει καμία επιλογή που έγινε μέχρι σήμερα. Η παραπάνω κατάσταση δεν αρμόζει σε κράτος το οποίο επιθυμεί πρόοδο. Η παραπάνω κατάσταση είναι τριτοκοσμική και δε μας αξίζει όντας η πιο μορφωμένη και νέα ηλικιακά γενιά δασκάλων που παλεύει να αποκτήσει μία φυσιολογική ζωή σε έναν τόπο και αδυνατεί.
ΖΗΤΑΜΕ:
· Μόνιμους διορισμούς από το 2016 στο μέτρο του δυνατού με βάση την πραγματική και ολόκληρη προϋπηρεσία μας και των λοιπών προσόντων μας. Μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή.
· ΕΓΚΑΙΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ των προσλήψεων ώστε να μην τρέχουμε μέσα σε 3 μέρες από τη μία γωνιά της Ελλάδος στην άλλη
· Άμεση ψήφιση του πολυνομοσχεδίου το οποίο θα αναγνωρίζει ολόκληρη την προϋπηρεσία μας από το 2010 και εφεξής
· Πιστώσεις για όλα τα κενά με μαζικές προσλήψεις από την 1η Σεπτέμβρη χωρίς τερτίπια καθυστέρησης έτσι ώστε οι αναπληρωτές να εργάζονται όλο το σχολικό έτος και να τοποθετούνται με δίκαιο τρόπο στα υπάρχοντα κενά.
Κύριοι Βουλευτές,
Διεκδικούμε το αναφαίρετο δικαίωμα μας να εργαζόμαστε υπό συνθήκες που αρμόζουν σε ένα οργανωμένο και δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας κύριος Φίλης στις προγραμματικές του δηλώσεις αναφέρθηκε σε όλα τα παραπάνω υποσχόμενος να αλλάξει την κατάσταση προς το καλύτερο. Θα αθετήσετε τις υποσχέσεις σας όπως οι προκάτοχοί  σας; Θα γίνετε η ελπίδα και η αλλαγή ή θα μας καταδικάσετε άλλη μία, δύο τρεις χρονιές στο να ζούμε μέσα στα ίδια προβλήματα; Η απόφαση βαραίνει εσάς και μόνο εσάς και θα κριθείτε για το έργο σας. Σας ευχόμαστε καλή δύναμη, με το καλό να ασκήσετε το κοινοβουλευτικό σας έργο και ελπίζουμε να συμβάλλετε προς τη σωστή κατεύθυνση με όποιο τρόπο και μέσο διαθέτετε με την ιδιότητά σας στο ελληνικό Κοινοβούλιο. 
Υπογραφές συγκεντρώνονται στο:

___________
http://e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/13812-2015-10-10-18-17-48

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Ε.Ε.Φ. ΤΡΙΜΗΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ « ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ» ΛΑΜΙΑ - ΒΟΛΟΣ – ΛΑΡΙΣΑ

Αγαπητοί σύναδελφοι,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για μια τρίμηνη επιμόρφωση της ΕΕΦ σε συναδέλφους στις εξης πόλεις: Λάρισα, Λαμία και Βόλο.

Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Γριβαίων 6, 106 80  Αθήνα
τηλ: 210 3635701, fax: 210 3610690
site: www.eef.gr
email: eef.athens@gmail.com
~~~~~~~~~~~~

 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Ε.Ε.Φ.
             

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στο πλαίσιο υλοποίησης του Νέου Σχολείου προσκαλεί τα μέλη της, αλλά & εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην εκπαιδευτική δραστηριότητα με θέμα «Διαχείριση των προβλημάτων της Σχολικής Τάξης». 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς, Στελέχη της Διοίκησης και άλλους παράγοντες όλων των ειδικοτήτων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής).

Η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης τους σε θέματα διαχείρισης και προβλημάτων μέσα στο χώρο του σχολείου που αναδεικνύονται και αναφύονται μέσα από μια σειρά ερευνών κάνουν επιτακτική την ουσιαστική, μακροχρόνια & σε βάθος κατάρτιση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας.

ΣΚΟΠΟΣ: Το πρόγραμμα αποσκοπεί στο να συμβάλλει στη διεύρυνση των γνώσεων των εκπαιδευτικών, οι οποίες σχετίζονται με την αντιμετώπιση & διαχείριση δυσκολιών και προβλημάτων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, όπως εκφοβισμός, επιθετική συμπεριφορά, συγκρούσεις κλπ. 

Επιπλέον, το σεμινάριο στοχεύει, στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα που σχετίζονται με την προσωπική τους ανάπτυξη όπως η αναγνώριση & η έκφραση θετικών συναισθημάτων, η διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων, η χρήση της ενσυναίσθησης ως μέσου επικοινωνίας, η διαχείριση του άγχους κ.α. με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους με τους μαθητές, τους γονείς & τους συναδέλφους τους, ώστε να βελτιώνεται καθημερινώς της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού τους έργου.

ΤΡΟΠΟΣ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το Σεμινάριο περιλαμβάνει τις παρακάτω διδακτικές ενότητες διάρκειας 30 ωρών
1)     ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
2)     ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
3)     ΔΙΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
4)     ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
5)ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
6) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

H διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί από Εξειδικευμένους Επιστήμονες Στελέχη της  Εκπαίδευσης.
Η συνολική διάρκεια του Επιμορφωτικού προγράμματος είναι: 30 ώρες (δια ζώσης 24ώρες και υλοποίηση εργασίας 6ώρες οι οποίες θα παρουσιαστούν σε θεματικό Συνέδριο).
Το Επιμορφωτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στην Λαμία και  η διάρκεια είναι 3 μήνες.
Kόστος Σεμιναρίου:  ΔΩΡΕΑΝ για τα ΜΕΛΗ της Ε.Ε.Φ.  Για τα μη μέλη της Ε.Ε.Φ. και άλλες ειδικότητες 30€

Ημερομηνίες μαθημάτων:   
ΛΑΜΙΑ:  Σάββατο 31 Οκτωβρίου, 21 Νοεμβρίου, 12 Δεκεμβρίου 2015
Ώρες μαθημάτων:  9.00πμ – 15.00μμ
Χώρος διεξαγωγής: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αίθουσα τελετών, Τμήμα Βιοϊατρικής - Βιοπληροφορικής  ( έδρα Λαμία).  
Πληροφορίες: Σμάνης Φάνης   6977625675

ΒΟΛΟΣ:  Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 7 Νοεμβρίου, 12 Δεκεμβρίου 2015
Ώρες μαθημάτων:  9.00πμ – 15.00μμ
Χώρος διεξαγωγής: ΚΕΚ   ΔΥΝΑΜΙΚΗ, Ξενοφώντος 1 (πάνω από την Εφορία)
Πληροφορίες: Μαλάκος Σταμάτης  6944454583

ΛΑΡΙΣΑ:  Κυριακή 25 Οκτωβρίου, 8 Νοεμβρίου, 13 Δεκεμβρίου 2015
Ώρες μαθημάτων:  9.00πμ – 15.00μμ
Χώρος διεξαγωγής: Κτίριο ΚΕΚ   Περιφέρειας (παλαιό κτηνιατρείο)
Πληροφορίες: Μαλάκος Σταμάτης  6944454583
Με την ολοκλήρωση του Επιμορφωτικού προγράμματος θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.



Επιστημονικά Υπεύθυνη : Κονιστή Πηνελόπη, Ειδική Παιδαγωγός.
Εισηγητές:
Τσίτσας Γεώργιος, Επιστημονικός συνεργάτης - Χαροκόπειο Παν/μιο.
Παπανικολάου Κωνσταντίνος, Σύμβουλος Επικοινωνίας.  
Ταγκάλου Αγγελική, Dr Στέλεχος Διαχείρισης της Εκπαίδευσης.
Μήτσιου Γλυκερία, Dr Ειδικής Αγωγής.
Ταϊλαχίδης Σάββας, Dr Ειδικής Αγωγής,
Φιλιπόππουλος Ανδρέας, Dr Επικοινωνίας.
Ζερβοπούλου Άλκηστις, Στέλεχος της Εκπαίδευσης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Γραφεία Ε.Ε.Φ. 2103635701 Πολυχρονάτος Κώστας 10.00πμ–14.00μμ.

Περισσότερες Πληροφορίες:
Δημητριάδου Δέσποινα 6977502682    e-mail: despdimitrd@gmail.com
Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης     despdimitrd@gmail.com






ΑΙΤΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΕΠΩΝΥΜΟ        ……………………………………………………………………………

ΟΝΟΜΑ              ……………………………………………………………………………

ΤΗΛΕΦΩΝΟ     …………………………………………………………………………….

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ    ……………………………………………………………………………..

ΠΟΛΗ - Τ.Κ      .…………………………………………………………………………….


E-MAIL             ……………………………………………………………………………..