.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Πέντε καθηγητές για 498 μαθητές στην ελληνική παροικία στη Γαλλία

  ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ // Ειδήσεις  

Πέντε καθηγητές για 498 μαθητές στην ελληνική παροικία στη Γαλλία
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο σας, στο οποίο είχαμε στηρίξει όλες μας τις ελπίδες, άφησε να δημιουργηθεί μια τέτοια κατάσταση που έχει απογοητεύσει και έχει βυθίσει σε άγχος την ελληνική παροικία.

  ΡΕΠΟΡΤΑΖ  ESOS  
              Κύριε Υπουργέ,
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Κοινότητας Παρισιού και περιχώρων, που συνήλθε στις 25 Σεπτεμβρίου 2017, βρέθηκε αντιμέτωπο με το πρόβλημα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού και αποφάσισε να σας στείλει επιστολή διαμαρτυρίας.
Το θέμα αυτό όπως έχει εξελιχτεί αυτή τη στιγμή, έχει τραγικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων μας.
Κάνουμε υπομονή εδώ και ένα μήνα, αλλά είναι πλέον επείγον να σας καταγγείλουμε την κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί.
Εδώ και ένα μήνα βρισκόμαστε μπροστά σε σχολεία που υπολειτουργούν, με πέντε καθηγητές για 498 μαθητές.
Με γονείς που κάνουν, οι περισσότεροι, πάνω από μία ώρα δρόμο για να αφήσουν τα μεγαλύτερα παιδιά σε μια τάξη κατάμεστη και να φύγουν με τα μικρότερα στο χέρι, αφού το νηπιαγωγείο δεν λειτουργεί.
Την περυσινή χρονιά, είχαμε 15 εκπαιδευτικούς για την περιφέρεια του Παρισιού.
Θα πρέπει να ξέρετε κύριε Υπουργέ ότι η Ελληνική Παροικία, η Κοινότητα και οι γονείς, κάνουν εδώ και χρόνια τεράστιες προσπάθειες για να διατηρήσουν τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας.
Η έλλειψη στελέχωσης τους, ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, είναι καταστροφική και θα έχει τραγικές συνέπειες στην εξέλιξη της σχολικής χρονιάς.
Οι ώρες διδασκαλίας είναι περιορισμένες και όσο περνάει ο καιρός τίθεται σε κίνδυνο η επιτυχία των παιδιών στο Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας και στις εξετάσεις του γαλλικού απολυτηρίου Baccalauréat, επειδή πολλά από αυτά έχουν επιλέξει τα ελληνικά ως πρώτη, δεύτερη ή τρίτη ξένη γλώσσα. Σας υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά αυτά δεν είναι μόνον δεύτερης ή τρίτης γενηάς ελληνόπουλα, αλλά και παιδιά μεταναστών που έφτασαν μόλις πρόσφατα στη Γαλλία εξ αιτίας της κρίσης και για τα οποία η φοίτηση στα ελληνικά σχολεία είναι ο μόνος τρόπος για να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους.
Λυπόμαστε που η κυβέρνηση και το Υπουργείο σας, στο οποίο είχαμε στηρίξει όλες μας τις ελπίδες, άφησε να δημιουργηθεί μια τέτοια κατάσταση που έχει απογοητεύσει και έχει βυθίσει σε άγχος την ελληνική παροικία.
Εμείς που προσπαθούμε χρόνια τώρα να κρατήσουμε αυτή την μοναδική την εστία ελληνομάθειας που όπως όλοι ξέρουμε τρέφει τον φιλελληνισμό, βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη δυσάρεστη θέση να μην μπορούμε να ανταποκριθούμε στη στοιχειώδη υποχρέωση μας απέναντι στα παιδιά μας.
Να μην μπορούμε να τους παρέχουμε ελληνική εκπαίδευση.
Κύριε Υπουργέ, πώς θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε την κατάσταση αυτή στα παιδιά μας, που τους μαθαίνουμε να αγαπούν την Ελλάδα και τα ελληνικά ;
Τι θα πρέπει να πουμε στα νήπια που έρχονται στο σχολείο, συνοδεύοντας τα μεγαλύτερα τους αδέλφια, και τα οποία δεν τα αφήνουμε να μπούν στην τάξη;
Πώς να τους εξηγήσουμε την περίπλοκη γραφειοκρατική ιστορία των αποσπάσεων ;
Αυτά τα παιδιά, Κύριε Υπουργέ περιμένουν μια γρήγορη απάντηση από εσάς.
Με τιμή,
Σέτα Θεοδωρίδου 
Πρόεδρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις