~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~

 my-tips-collection
......................................"Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

**

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…».......................... Γκαίτε
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

θεματα

Κυριακή, 27 Ιουλίου 2014

Διώκουν δασκάλα επειδή αντιστέκεται

«Αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας» Αυτή είναι η αιτιολογία της Διεύθυνσης με βάση την οποία συγγράφηκαν 343 σελίδες για να τεθεί η Ελισάβετ Παπαδοπούλου σε αργία. Η κ. Παπαδοπούλου, είναι πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Μολάων και καταγγέλει ότι η δίωξή της είναι πολιτική και συνδικαλιστική επειδή παλεύει για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

Ζητούνται αναπληρωτές καθηγητές για το προσεχές σχολικό έτος


Ανάγκες για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς έχουν τα ελληνικά σχολεία, με το υπουργείο Παιδείας, να απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους, να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά...
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το υπουργείο Παιδείας καλούνται «οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19, ΠΕ20, ΠΕ32, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ60, ΠΕ70, ΤΕ01 και ΔΕ01 πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να ενταχθούν στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2014-2015».

«Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται από 28.7.2014 ως και 8.8.2014. 
Οι αιτήσεις-δηλώσεις υποβάλλονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» καταλήγει η ανακοίνωση.

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

H τεράστια εκπαιδευτική αξία της αποτυχίας

   ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ......    
του Γιάννη Κ. Γιαννούδη 

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-child-learning-difficulty-image2591459
Πριν χρόνια, ένας φίλος μου είχε διηγηθεί μια ιστορία. Δεν ξέρω αν είναι αληθινή, είναι όμως σίγουρα εξόχως διδακτική:




Η Χριστίνα Ωνάση αγαπούσε λέει πολύ την κόκα-κόλα! Κάθε χρόνο, επισκεπτόταν τον Σκορπιό για λίγες μέρες και κατέβαινε για jogging, στην παραλία. Ακόμη και σε εκείνες τις στιγμές λοιπόν ήθελε να πίνει το αγαπημένο της ποτό – για αυτό και ζήτησε από τους ανθρώπους της να βάζουν σε κάποιο σημείο της διαδρομής ένα τραπεζάκι, με 2-3 κουτάκια αναψυκτικού.
Την επόμενη κιόλας μέρα, η εταιρεία Κόκα-Κόλα εγκατέστησε στον παραλιακό δρόμο του νησιού από ένα επαγγελματικό ψυγείο, γεμάτο με αναψυκτικά, σε κάθε 100 μέτρα!
Ακούγοντας την πιο πάνω ιστορία, καταλαβαίνει κάποιος γιατί η Χριστίνα Ωνάση έζησε μέσα στην κατάθλιψη και οδηγήθηκε στην αυτοκτονία: πρώτον, γιατί είχε συνηθίσει να υλοποιείται, πολύ εύκολα και χωρίς κόπο, η οποιαδήποτε επιθυμία της, μικρή ή μεγάλη. Τι να ονειρευτείς μετά – και τι να σε κινητοποιήσει να προχωρήσεις;
Δεύτερον, διότι όταν η ζωή που σου προσφέρεται είναι γεμάτη με εύκολες, αβίαστες επιτυχίες και κατακτήσεις, σε όλα, η κάθε μικρή καθημερινή αποτυχία είναι ικανή να σε κάνει να νιώσεις άχρηστος και πελαγωμένος. Δεν ξέρεις πώς να την διαχειριστείς, δεν έχεις μάθει να επιβιώνεις αυτοδύναμα – και στο τέλος, απλώς διαλύεσαι.
Δείτε τώρα πως, το πιο πάνω παράδειγμα έχει εφαρμογή στην καθημερινότητα μας: σκεφτείτε μια σκηνή π.χ. όπου δύο μικρά παιδιά, άγνωστα μεταξύ τους, συναντώνται σε μια παιδική χαρά και παίζουν, στο σκάμμα με την άμμο. Κάποια στιγμή, διεκδικώντας το ίδιο κουβαδάκι, μπαίνουν σε διαδικασία έντασης που οδηγεί σε σωματική επαφή μεταξύ τους, σπρωξίματα και κλάματα.
Και τι κάνουν οι γονείς εκείνη την στιγμή; Σηκώνονται αγχωμένοι από το παγκάκι που κάθονται, τρέχουν στα παιδιά τους και προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα παρεμβαίνοντας, συνήθως με κάποιον από τους παρακάτω τρόπους:
  • μαλώνοντας το παιδί τους με φράσεις τύπου «άσε κάτω το κουβαδάκι, το θέλει το άλλο παιδάκι να παίξει»
  • λέγοντας έντονα και με ύφος τα-λέω-στη-νύφη-για-να-τα-ακούσει-η-πεθερά, κάτι του τύπου «μπορείτε να παίξετε και οι δύο μαζί ήρεμα, χωρίς να μαλώνετε». Αυτού του είδους η παρέμβαση πολλές φορές οδηγεί τελικά σε προστριβή μεταξύ των γονέων!
  • παίρνοντας το παιδί τους μακριά από το σκάμμα και παρηγορώντας το, με γλυκόλογα και αγκαλιές.
Σε κάθε περίπτωση (εκτός και αν η ένταση μεταξύ των παιδιών απειλεί σοβαρά την σωματική τους ακεραιότητα), η γονική παρέμβαση είναι λάθος! Το γεγονός ότι τα δύο παιδιά μπαίνουν σε διαδικασία διεκδίκησης του ίδιου πράγματος, τους δίνει μοναδική ευκαιρία να αρχίσουν να μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται το συναίσθημα και την ανικανοποίητη επιθυμία τους.
Και η ζωή μας, καθημερινά, είναι γεμάτη από καταστάσεις που δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε αυτό που θέλουμε,γεμάτη από στιγμές που μας χαρίζουν άσχημα συναισθήματα: απογοήτευση, απόρριψη, θυμό, πίκρα.
Η δυνατότητα μας να διαχειριστούμε ακριβώς αυτές τις στιγμές, είναι αυτή που στο τέλος της ημέρας διαχωρίζει τον ευτυχισμένο άνθρωπο από τον δυστυχισμένο, τον χαρούμενο και ικανοποιημένο από τον μόνιμα θυμωμένο και βλοσυρό.
Η μόνη παρέμβαση λοιπόν που χρειάζεται η πιο πάνω κατάσταση, είναι η ήρεμη και νηφάλια εξήγηση προς το παιδί ότι, κάθε δικό του πρόβλημα, πρέπει το ίδιο το παιδί να βρει τρόπο να το αντιμετωπίσει. Πως; αναπτύσσοντας την δική του κρίση, μαθαίνοντας να ζει χωρίς να δέχεται ή να κάνει παρεμβάσεις στην ατομική ελευθερία την δική του και των γύρω, αποδεχόμενο την διαφορετικότητα και την μοναδικότητα καθενός, ανακαλύπτοντας κάθε στιγμή τις δικές του εναλλακτικές λύσεις ώστε να είναι καλά και να συνεργάζεται εποικοδομητικά, μέσα στο σύνολο.
Αυτά, δεν επιτυγχάνονται φυσικά με εντολές, με αφορισμούς ή όταν οι γονείς λύνουν οι ίδιοι τα προβλήματα. Επιτυγχάνονται μέσα από πολλή συζήτηση, ακούγοντας προσεκτικά το παιδί και ενθαρρύνοντας το να εκφράσει με ειλικρίνεια τους φόβους και τις ανησυχίες του. Και φυσικά, δίνοντας του (στην πράξη) κάθε δυνατότητα να πάρει από νωρίς τα δικά του ρίσκα, να αποφασίζει μόνο του για ότι το αφορά και να μάθει να δέχεται τις συνέπειες των πράξεων του.
Γνωρίζοντας ότι, για όλα αυτά, έχει την αμέριστη εμπιστοσύνη των γονέων του και το δικαίωμα-προτροπή να κάνει πολλά λάθη, από πολύ μικρή ηλικία….
Και αν δεν με πιστεύετε εμένα, πιστέψτε τουλάχιστο τον μεγάλο Μάνο Χατζιδάκι:
«βλέπετε, μονάχα ή ήττα προκαλεί την σκέψη, την αναθεώρηση και την περισυλλογή. Με την ήττα μόνο ξαναγεννιόμαστε…»

____________________
http://fractalart.gr/

Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

Ένωση Ελλήνων Φυσικών : ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΗ

Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για το Θερινό Σχολείο για μαθητές που θα πραγματοποιηθεί στη Μεσσήνη από τις 28 Ιουλίου-2 Αυγούστου 2014. Συνημμένα μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και περισσότερες πληροφορίες.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ε.Φ

Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Γριβαίων 6, 106 80, Αθήνα
τηλ.: 210-3635701
fax: 210-3610690
e–mail: eef.athens@gmail.com
http://www.eef.gr

~~~~~~~~~~~~~~~~~~


      ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΗ       

ΘΕΜΑ

«Η τάξη των Φυσικών Επιστημών στο Σχολείο του Αύριο»
Με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Αθηνών, του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος 
και της Ελληνογερμανικής Αγωγής

Έχοντας ήδη πραγματοποιήσει με μεγάλη επιτυχία τα Θερινά μας Σχολεία στην Ερέτρια στην Κυπαρισσία και στα Γιαννιτσά συνεχίζουμε την προσπάθεια μας οργανώνοντας και αυτό το καλοκαίρι από 28 Ιουλίου-2 Αυγούστου 2014 στη Μεσσήνη.
Σκοπός του θερινού σχολείου είναι η διδασκαλία της φυσικής να καταστήσει τους μαθητές   ικανούς να εκτιμούν το φυσικό κόσμο και να συμβάλλουν στη λήψη αποφάσεων σχετικών με τις μεταβολές, που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτόν ,χρησιμοποιώντας την επιστημονική γνώση ,αναγνωρίζοντας ερωτήματα και εξάγοντας συμπεράσματα που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα.
Στόχος του Θερινού σχολείου είναι να μελετούν και να αξιολογούν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει από την παρατήρηση την πειραματική διαδικασία, να χρησιμοποιούν την επιστημονική γνώση και μέθοδο καθώς και τις έννοιες που τις περιέχουν, να εφαρμόζουν τις γνώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες .
Τα θερινά σχολεία της Ε.Ε.Φ θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών δασκάλων.Τα θέματα της Φυσικής που θα αναπτυχθούν είναι τα ακόλουθα:
                 α) Μηχανική & Εφαρμογές
                 β) Ηλεκτρομαγνητισμός
                 γ) Σχετικότητα
                 δ) Κβαντική Φυσική
                 ε) Κοσμολογία
                 ζ) Τοπολογία& Περιβάλλον
Τα παραπάνω θέματα θα πλαισιωθούν από μια σειρά πειραμάτων που σκοπό έχουν να εισάγουν τον μαθητή στην πειραματική μέθοδο απόκτησης και ελέγχου της γνώσης.

Το πρόγραμμα του Σχολείου θα αποτελείται από 2 διαλέξεις καθημερινά:
10.00 - 11.30: Πρωινή Διάλεξη,12.00 - 13.30: Μεσημεριανή διάλεξη
12.00 - 13.30: Μεσημεριανή διάλεξη 19.30 - 21.00: Δραστηριότητα 


Προϋποθέσεις συμμετοχής:
Βαθμός Προαγωγής μεγαλύτερος από 17 ή
καλή κατάταξη στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής των ετών 2013 .
Κόστος: 150 ευρώ ανά άτομο (συμπεριλαμβάνονται διαμονή, διατροφή, έντυπο υλικό, βεβαίωση παρακολούθησης, προκαταβολή 100 ευρώ μέχρι  21 Ιουλίου)
Κόστος: 30 ευρώ ανά άτομο (συμπεριλαμβάνεται έντυπο υλικό, βεβαίωση παρακολούθησης)

Μπορείτε να προβείτε σε κατάθεση στον ακόλουθο λογαριασμό στην τράπεζα Εurobank :0026.0327.40.0200253706 και στην συνέχεια να αποστείλετε το καταθετήριο με email στο eef.athens@gmail υπόψιν κας Γεώργα.


ΑΙΤΗΣΗ  ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ



ΕΠΩΝΥΜΟ…………………………………………………..

ΟΝΟΜΑ………………………………………………………

ΤΑΞΗ…………………………………………………………

ΣΧΟΛΕΙΟ……………………………………………………

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ…………………………………………………

ΤΗΛΕΦΩΝΟ…………………………………………………

ΠΟΛΗ………………………………………………………….

ΕΠΙΛΟΓΗ  ΠΕΡΙΟΧΗΣ………………………………………

ΕΜΑΙL ………………………………………………



Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014

Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΜΠΟΖΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ΧΙΓΚΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

Στο συνέδριο του Μοριόντ πολλοί θεωρητικοί φυσικοί αναφέρθηκαν στις συνέπειες των τρεχουσών ερευνών του μποζονίου του Χιγκς σε μοντέλα πέραν από το καθιερωμένο. Η Nazila Farvah Mahmoudi από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Δοκιμών (CERN) παρουσίασε μια μελέτη για την επίδραση του μποζονίου του Χιγκς στα 125 GeV σε διάφορα υπερσυμμετρικά μοντέλα (SUSY - Supersymmetry). Τι θα συμβεί λοιπόν εάν πράγματι υπάρχει έναν συγκεκριμένο μοντέλο Χιγκς μεταξύ της περιοχής των 123 GeV και 127 GeV; Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Αν συμπεριληφθούν όλα τα σύγχρονα όρια φυσικής όπως: α) η τελευταία μέτρηση από το LHCb Βs σε δύο μιόνια, β) τα όρια από το CMS στις άμεσες έρευνες της υπερσυμμετρίας, και γ) υποτεθεί μέγιστη ανάμειξη, τότε μόνο ένα μικρό εύρος (από 5 και κάτω) επιβιώνει στην χαμηλή τιμή του tan(beta), μίας από τις σημαντικότερες παραμέτρους για τον καθορισμό του υπερσυμμετρικού καθιερωμένου μοντέλου. Σε αυτή την τιμή η μάζα mA, ενός από τα 5 μποζόνια που προβλέπονται από το υπερσυμμετρικό μοντέλο πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των 200 και 500 GeV. Η μελέτη αυτή έγινε με την συνεργασία των A. Arbey, M. Battaglia, A. Djouadi και J. Quévillon χρησιμοποιώντας το υπερσυμμετρικό μοντέλο pMSSM το οποίο έχει 19 ελεύθερες παραμέτρους. Δεδομένου ότι το απλό υπερσυμμετρικό μοντέλο έχει 150 ελεύθερες παραμέτρους είναι προφανές ότι δεν θα ήταν εφικτό να επιτραπεί σε όλες να διαφέρουν ανεξέλεγκτα. Ήδη έπρεπε να σαρώσουν 40 εκατομμύρια σημεία σε αυτόν τον χώρο των 19 παραμέτρων και να επιβάλουν νέους περιορισμούς από τον LHC καθώς και κάποιους που θεσπίστηκαν από άλλα πειράματα. Η Mahmoudi είπε ότι τα όρια που τέθηκαν σε όλα αυτά τα μοντέλα από την μάζα του μποζονίου του Χιγκς είναι πολύ πιο δυνατά από οποιαδήποτε άλλη άμεση μέτρηση. Αυτή η μελέτη αποκλείει τις Anomaly Mediated SUSY Breaking (AMSB) και Mediated SUSY Breaking (GMSB) στις ελάχιστες εκδοχές τους. Επί του παρόντος, όλες οι έρευνες για την υπερσυμμετρία τουλάχιστον αυτές που υποβλήθηκαν από το CMS δεν έχουν αποκαλύψει τίποτα πέραν του Καθιερωμένου μοντέλου υπόβαθρου, όπως αναφέρθηκε από τον Steven Lowette του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στην Σάντα Μπάρμπαρα.
Η κίτρινη γραμμή δείχνει τι έχει εξαιρεθεί από τις έρευνες του CMS για την υπερσυμμετρία.Οτιδήποτε κάτω από την γραμμή θεωρείτε ακόμη επιτρεπτή τιμή.

Πηγή:

_______________

Νέες ενδείξεις για τους μηχανισμούς δημιουργίας υπερκαινοφανών




Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Louisiana State University παρατήρησαν ότι στα υπολείμματα ενός κοντινού υπερ- καινοφανούς αστέρα δεν υπάρχει δεύτερο άστρο. Η παρατήσηση αυτή μας δίνει σημαντικά στοιχεία για το πως δημιουργούνται τέτοιες κατακλυσμιαίες εκρήξεις. Οι υπερκαινοφανείς αστέρες οφείλονται στην έκρηξη άστρων που έχουν ξοδέψει τα πυρηνικά τους καύσιμα γνωστά ως λευκοί νάνοι. Οι μηχανισμοί που οδηγούν τους λευκούς νάνους σε έκρηξη είναι δυο. Ο πρώτος μηχανισμός απαιτεί τη σύγκρουση δύο κοντινών λευκών νάνων και την ανσωβμάτωση του ενός στον άλο με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός μόνο άστρου (γνωστός ως και διπλά εκφυλισμένο πρότυπο). 
Ο δεύτερος απαιτεί την ύπαρξη ενός δεύτερου άστρου κοντά στον λευκό νάνο από το οποίο αυτός λόγω βαρύτητας θα τραβά συνεχώς ύλη με τελικό αποτέλεσμα την έκρηξη του. Οι επιστήμονες αναγνωρίζουν σε κάθε έκρηξη υπερκαινοφανούς τον υπαίτιο μηχανισμό ψάχνοντας για το δεύτερο άστρο. Η ανυπαρξία ενός τέτοιου δεύτερου άστρου μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τον πρώτο μηχανισμό, δηλαδή το διπλά εκφυλισμένο πρότυπο.

________________